[ליצירה]
.
תסלחי לי טלי, אבל מה נזכרת פתאום, אחרי עשר שנים?
חוצמזה בשם איזה ציבור את מתנצלת?
ומי הם אותם "הם" שצעקו חמס?
אני מכיר אחד שביצע את הרצח ועוד כמה שעזרו לו.
לא מכיר "הם".
אמנם הדיון הזה כבר מרקיב בקבר (בכל זאת, 10שנים)
אבל אם שיר כזה מופיע עכשיו, ראוי גם להגיב לו עכשיו.
[ליצירה]
לממזר
הלו וחג שמח
השיר נכתב לפני 10 שנים. מספר ימים לאחר הרצח. "נזכרתי" לפרסם אותו עכשיו בשל התקרבותו של יום הזכרון..
לדבריך ,
כדאי שלא תתמם ותזכור שהרבה "בני אדם" נהגו להגיע לביתו של רבין ז"ל בנווה אביבים מדי סוף שבוע ולקרוא (לצרוח..) דברי נאצה שלא אזכירם כאן מפאת כבוד האתר..
היורה יושב בכלא, אך הכדורים נשלחו לצערי לא רק ממנו..
אני חשה , כמשתייכת לציבור גדול של אוהביו ותומכיו שלא עשינו די כדי להביע את התמיכה בו, ובכמה מובנים הפקרנו (כן ממש ככה) את הרחוב לשנאה והדה לגיטימציה שהלכה והתעצמה עד שהגיעה לסוף הנורא והבלתי נמנע..
ייתכן שלו נהגנו כך הדברים אולי היו נראים אחרת..
[ליצירה]
מסעיר, כואב ומרתק.
כואב שיש מצבים כאלו, מצבים שנקלעים אליהם בניגוד או לא בניגוד.ואחר כך נכנסים לסיטואציות ולבורות שלא רצו להיכנס אליהם מלכתחילה.
מצפה לחלק ב'. :-)
[ליצירה]
לדיק. ראשית תודה על דבריך.
אתה צודק בכך שבעצם העובדה ש"צפורות" (אגב זה אינו שמה האמיתי) ואחרות זכו לחיים ארוכים , הפרה את מזימתם של הנאצים אך יחד עם זה מדוע אנחנו כילדים קטנים היינו צריכים לשלם את המחיר? רק לאחרונה דווחתי לראש העיריה בתקופה ההיא על ההתעללות , הוא היה המום וטען שמעולם לא סופר לו על כך. אך היא בנוסף לעבודתה החינוכית עסקה בפעילות פוליטית.. כך שהעניין "טוייח"..
באתר "חבר'ה" , בפורום של בית הספר היסודי שלי הרבה בוגרים כתבו על הטראומה והצלקות שנשארו להם מתקופתה..
[ליצירה]
שיר המדבר על דמות עבר הניבטת, מול הדובר המביט במראה, הדובר המביט שייך להווה, האדם שניבט שייך לעבר, במפגש יש תערובת של עונג ואימה,הוא -העבר נבלע בצורה דרמטית בתוך להבות המאיימות לבלוע גם את הדובר, ישנו (כמו בסרטי פעולה) מן פיצוץ ואחר כך התמונה מתחלפת בשקט ובגבע הר (שאנן לדעתי) בו מתחילים החיים החדשים
[ליצירה]
מזכיר קצת את שירך "חיי הקודמים".
עושה רושם שאת משקיעה אנרגיות בעבר, קשה לך להפרד מכמה דברים.
אני חושבת שהעבר לא יכול לפרוץ לחיינו אם אנו לא פותחים לו פתח.
קצת דיכאוני השיר?
אני הולכת למצא אופטימיות בשירים אחרים שלך.
[ליצירה]
הי
כפי שהבנת אני מכירה את הדברים מקרוב.
הדברים כתובים בצורה יפה וכאובים מאד.
הם מזכירים לי את מילותיה הקשות" את רוצה שאתן לך סטירה" ?.
מדובר היה במדיניות של משרד החינוך, לשבץ בהוראה (לפחות בסוף שנות ה60') מורות ניצולות שואה , כדי לספק להן פרנסה ולאפשר להן להשלים שעות לצורך הפנסיה.
חבל רק שהקרבנות היו ילדים קטנים שלא חטאו, נשמו טהורות שאולצו להתמודד עם גיהנום שאיש לא ציפה לו או הוכן אליו..
הספור "המציל איחר בשנתים" פורסם על ידי באתר "חבר'ה" , בפורום של בית הספר העממי שבו סיימתי (נמצא בגוש דן ), וגרם לסערה ולתגובות רבות.
כיום מורות כאלו היו מוכנסות לכלא, אך אך בתקופה ההיא המדינות היתה שונה.
טוב שכתבת לעיתונות, הלוואי ולי היה האומץ לעשות כן, אבל בכל זאת דווחתי לראשי העיריה (הנוכחי והקודם) על מעלליה, ואופיו האמיתי של פעלה ה"חינוכי" .
[ליצירה]
לממזר
הלו וחג שמח
השיר נכתב לפני 10 שנים. מספר ימים לאחר הרצח. "נזכרתי" לפרסם אותו עכשיו בשל התקרבותו של יום הזכרון..
לדבריך ,
כדאי שלא תתמם ותזכור שהרבה "בני אדם" נהגו להגיע לביתו של רבין ז"ל בנווה אביבים מדי סוף שבוע ולקרוא (לצרוח..) דברי נאצה שלא אזכירם כאן מפאת כבוד האתר..
היורה יושב בכלא, אך הכדורים נשלחו לצערי לא רק ממנו..
אני חשה , כמשתייכת לציבור גדול של אוהביו ותומכיו שלא עשינו די כדי להביע את התמיכה בו, ובכמה מובנים הפקרנו (כן ממש ככה) את הרחוב לשנאה והדה לגיטימציה שהלכה והתעצמה עד שהגיעה לסוף הנורא והבלתי נמנע..
ייתכן שלו נהגנו כך הדברים אולי היו נראים אחרת..
[ליצירה]
לכנרת
הי
השיר "חיי הקודמים" עוסק ביופי או הגעגועים אל ימים שקדמו לתהליך מסויים, ולעומתו "עברי" קצת קשה יותר.. ועוסק במשקעי עבר ש"מאיימים" לשוב מתחום הנשיה ..
[ליצירה]
לדיק. ראשית תודה על דבריך.
אתה צודק בכך שבעצם העובדה ש"צפורות" (אגב זה אינו שמה האמיתי) ואחרות זכו לחיים ארוכים , הפרה את מזימתם של הנאצים אך יחד עם זה מדוע אנחנו כילדים קטנים היינו צריכים לשלם את המחיר? רק לאחרונה דווחתי לראש העיריה בתקופה ההיא על ההתעללות , הוא היה המום וטען שמעולם לא סופר לו על כך. אך היא בנוסף לעבודתה החינוכית עסקה בפעילות פוליטית.. כך שהעניין "טוייח"..
באתר "חבר'ה" , בפורום של בית הספר היסודי שלי הרבה בוגרים כתבו על הטראומה והצלקות שנשארו להם מתקופתה..
[ליצירה]
יפה
הי
הספור קולח ויפה .ראשית אני רוצה לשבח את הרעיון הנועז (שקיים אצל סופרים ותיקים) לשלב את הדמות הפיקטיבית (חיים) עם הדמות האמיתית (מנחם בגין שהסתגר באמת בביתו בתקופה ההיא..) .. שילוב יפה ומהנה..
עם זאת מתבקשת קצת העמקה של הדמויות מערכת היחסים שבין חיים ויורם .. האם יורם הנו "פחדן וברחן" קבוע?וכיצד ישפיע העניין על מערכת היחסים של שני הילדים לאחר האירוע..
[ליצירה]
על הגלוריפיקציה
הי
הגלוריפיקציה - ראשית משמעה ייפוי או הוורדה.
אכן קיימת כאן הוורדה , אבל מה לעשות כאשר המצב משתנה מקצה אל קצה אתה מתגעגע לכל מה שקדם.. גם אם המציאות לא תמיד הייתה יפה.