ספר הישר - ספר בראשית
ספר בראשית מכונה ספר הישר משום שהערכים בו התכוננו על בסיס הערך של הישרות וההגינות.
במילים אחרות בניגוד לכל מה שהורגלנו לשמוע האבות לא קיימו תורה בבחינת :"טוב" אלא קיימו ערכים אנושיים בבחינת : "ישר".
והנה בשלהי שליחותו בספר דברים ביקש משה לשוב ולחבר את מצוות התורה בבחינת "טוב" עם ערכי ספר בראשית - ספר הישר בבחינת : "הישר" .
לכן הנחיל לנו שוב ושוב את הערך הגאולי המשולב ה"טוב והישר".
והנה שגבנו בלימוד התורה בבחינת : "טוב".
חסר לנו לגאולה השלמה את חלק ה"ישר" את ערכיו ההמוניים האנוש/יים הכלליים של ספר בראשית.
אותם צריך עתה ללמוד לעומק ולעניין זה גם אם צריך ללמוד מתורת "יפת".
והכל על מנת להשלים את התמונה ולהחיש את הגאולה.
בלי השחזת חלק זה במשוואה אין ולא תהיה לעולם גאולה.
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת,אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם
במילים אחרות בניגוד לכל מה שהורגלנו לשמוע האבות לא קיימו תורה בבחינת :"טוב" אלא קיימו ערכים אנושיים בבחינת : "ישר".
והנה בשלהי שליחותו בספר דברים ביקש משה לשוב ולחבר את מצוות התורה בבחינת "טוב" עם ערכי ספר בראשית - ספר הישר בבחינת : "הישר" .
לכן הנחיל לנו שוב ושוב את הערך הגאולי המשולב ה"טוב והישר".
והנה שגבנו בלימוד התורה בבחינת : "טוב".
חסר לנו לגאולה השלמה את חלק ה"ישר" את ערכיו ההמוניים האנוש/יים הכלליים של ספר בראשית.
אותם צריך עתה ללמוד לעומק ולעניין זה גם אם צריך ללמוד מתורת "יפת".
והכל על מנת להשלים את התמונה ולהחיש את הגאולה.
בלי השחזת חלק זה במשוואה אין ולא תהיה לעולם גאולה.
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת,אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם