עוד על שירת האזינו
על ידי משה אהרון

שירת האזינו לא באה לעולם ולתורה אלא כדי לתת מענה תיאולוגי בקץ הימים לאותה חידת החידות מבחינה אמונית :
פשרה ומהותה של אותה הרעה של אחרית הימים עליה עומד משה בסוף נאומו הארוך.
דהיינו :
השואה הנוראה שפקדה אותנו כחלק מתהליך האתחלתא.
במילים אחרות אין לה לאמונה באחרית הימים תקומה ללא זיהוייה של השואה עם אותה הרעה של אחרית הימים והפיכת השואה לאושייה תיאולוגית מכריעה והיכרחית לימודה על כל רבדיה והפקת הלקחים ממנה
[שאין אדם ללא אלוהים...] כמבוא נכון לעידן אחר של גאולה..
השבר הנורא שהטיל הסתר פנים בין אלוהים ואדם
לא יתאחה לעולם אם לא ימורקו תחילה הפנים מכאן ומכאן על מנת שישובו להאיר זה על זה.
על מנת שהעולם יצעד לגורל אחר ולתוחלת אחרת .
ושוב במילים אחרות בבתי מדרש של היום לימוד השואה היה צריך להיות הפרק הדומיננטי ונכבד שבכל הלימוד ושוב כאושייה דתית מהמעלה הראשונה.
ו"הכוזרי" של אותו הלימוד היא שירת האזינו.
המצע הנורמטיבי והספרותי של אותו הלימוד היא שירת האזינו שמשה הכינה בכוונת מכוון לדור עולם כמענה תאולוגי לכל סבך הקושיות שמאורעות קץ הימים יעוררו וכבסיס לכל מהפכה אמונית מחודשת.
כיום הדרך היחידה לשוב לחבר עבר עם עתיד היא עם הווה רלוונתי,נכון וראוי.
ולמרבה הצער אנחנו עדיין לא באותו ההווה.
אנחנו מקרטעים ומדשדשים במי האפסיים של האתחלתא משום שאין גדלות מוחין להתנער ולעשות מהפכה גם באמונה וגם בתוכנה.
כאמור ללא כל אלה של סגירת המעגל וחיבור "הטוב הישר ,.
ה"טוב" של ספר משנה תורה ו"הישר" של ספר הישר ספר בראשית. אין ולא תהיה תוחלת לעולם.
ואין תוחלת לאלוהים ואדם
האלוהים לכתחילה נעלם גם בסתר המדרגה ואחר כך גם ה"תאיין" בהסתר פנים נורא והכל כדי שבסופו של דבר האנושות תגדל ותבשל להציב את הסימן הגיאומטרי הפשוט: = בין אלוהים לאדם.
בבחינת שויתי ה' לנגדי תמיד