"העקב" ומעלת כלל ישראל
:
על ידי משה אהרון

"והיה עקב תשמעון...ושמרתם ועשיתם".
שיהא עקבו של אדם מישראל תמיד אוחזת בעקב אחיו.
לילך יחדיו ובשיירה אחת הכוללת תמיד את כלל ישראל
שתהא הליכתו של אדם מישראל תמיד
בכיוון של ואל כלל ישראל.
שחלילה לא יפרוש מהציבור.
לא בלימוד : בבחינת "תשמעון"
לא בשמירת המורשת בבחינת "ושמרתם".
ולא בעשייה בבחינת :"ועשיתם".
אם כן, תמיד יהא עקבו של איש מישראל
כהולכת אל ותוך כלל ישראל.
להיות עימהם לכלל אחד.
שאין לו לקב"ה כל חפץ בצדיקים מופרשים ונבדלים .
שאין הוא כרת ברית אלא עם כלל ישראל - כעם אחד.
לכן גם הסמיך לאמור ודווקא בלשון יחיד :
" ושמר לך הברית והחסד"
ולכן גם אהבת ה' ליחיד מישראל וברכתו ככזה
רק אם כאמור מתקיים : "והיה עקב".
עקב כך שכל יחיד כאמור פועל מתוך ובתוך כלל ישראל.
שאם חלילה לא כן "העקב" משנה פניו לכלל :"בקע".
תהום אליו נופל כל המבקש להפריש עצמו מכלל ישראל
ורק באחדות כאמור של כלל ישראל לכלל "עם אחד" .
מתקיים גם הכתוב :מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ.
ומשתכלל גם עמנו כעם אחד כאמור
לכלל : "ברוך מכל העמים"
משל ברוך אחד [ה'] מכאן
וכנגדו אך ברוך אחר - עם ישראל שהוא גוי אחד
כשם שאין בלתו של זה אלא הוא אחד
כך אין בלתו של זה אלא בהיותו גם הוא אחד
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת,
אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם