מוד 1
תורות המצורע
פורסם:
על ידי משה אהרון
שני תורות יש לו למצורע.
האחת בעת היותו צרוע ש"תורה" זו מנותקת מתורת ישראל.
ומכאן ואילך הצרוע כל ימי צרעתו שרוי בדד אך בתורתו שלו
התורה האחרת של "יום טהרתו" : שהיא למעשה החזרה ההדרגתית לתורת ישראל.
לפיכך הדגישה התורה את ההבדל כאמור ודווקא בפתח "פרשת מצורע" בכך
שפתחה במילים :
"זאת תהיה תורת המצורע ביום טהרתו והובא אל הכהן"
הקדימה "תהיה" ודווקא בלשון עתיד ל"תורה"
והדגישה את "יום טהרתו" שרק אז יכול הוא להיות : "מובא"
אל הכהן כמי שראוי לשוב ולהיות קרוב לקודש ולתורת ישראל.
הנה כי כן, עתה יכולים אנו להתוודע לכאורה להשפעתה ההרסנית של הצרעת.
שהיא תולדה של לשון הרע.
לשון הרע הוא מרכיב הרסני המחבל והורס את הבריאה כולה.
לפיכך כל המדבר לשון הרע מתרחק הוא מתורת ישראל .
ואף תורת ישראל "מתגרשת" ממנו.
אמרנו כי לשון הרע הוא גם רעל קטלני לבריאה.
לפיכך, בתהליך הטהרה של המצורע ביום טהרתו נוטלים למעשה כל מרכיבי הבריאה העיקריים חלק בתהליך הטהרה.
החל מהציפורים שהם כעין רמקול הסטריאו ששמעו את לשון הרע והן הראיות החיות.
שהרי עוף המשמיים מוליך את הקול וכלה במים , דם ושמן - נוזלי החיים.
בלשון הרע בדרך כלל "מגמדים" את האדם האחר ולכן ה"אזוב"
מסמל זאת וגם הוא נוטל חלק בתהליך.
אזוב מורכב משניים מא' של אדם "וזוב" דמו על ידי מוציא לשון הרע [א-זוב]
והנה דבר מופלא ועצום שלכאורה אין שמים לב אליו.
כי למעשה לשון הרע הוא גם הערצה והגדלה של בני אדם שאינם ראויים לכך .
האדרת שווא של בני אדם במיוחד מי המתיימרים להיות צדיקים ניסתרים
ואשר מתגבשת סביבם בדרך כלל עדת חסידים שוטים
המהלכים עלינו בלשון הרע ההפוך כאמור
אדם שמטעה את הציבור ולמעשה מוליך אותם שולל :
כי אדם זה או אחר או רב זה או אחר ראוי הוא לעטרה ולגדולה ואולי הוא אפילו צדיק ניסתר כביכול
שצדיקותו ניסתרת כביכול מעיני הציבור ואין הדבר כן.
גם זה לשון הרע זה "הא-רז" שבתהליך
יסוד זה מסומל כאמור בעץ ה"ארז" .
שגם הוא נוטל חלק בתהליך הטהרה.
ששוב גם כאן לשון : "ארז" משמעתו
א' של אדם שעוטפים אותו ב"רז" בכל מיני מיסתורין של "קדושה".[א-רז"]
דבר זה נרמז לא רק בעצם שמות הצמחים כאמור.
אלא גם מכך שהתורה עצמה לא בכדי,החלה דווקא
בעץ ארז והמשיכה לאזוב כשבתווך מצינו את :"שני התולעת".
כאילו לומר שהדבר ה"שני" לארז : זה הנמכה כדי "תולעת" או "אזוב" כאמור
הנה כי כן לכל יסוד בתהליך הטהרה יש משמעות.
ודרך משל לגבי היסוד הדונמנטטי של הציפורים:
מרמזת התורה כי כל "לשון הרע" נשמע ומוקלט לכאורה על ידי שתי ציפורים כאמור כעדות וראיות לכל דבר וענין
ביום הטהרה ציפור אחת נשחטת לסמל כי מכאן ואילך הצרוע שב למעשה בתשובה.
וכסמל לכך שוחט הוא במו ידיו את הראיה המרכזית למשוגתו.
והציפור האחרת נותרת חיה בשדה כאילו לומר לו :
הזהר לך
שעדיין ישנה עדה אחת נוספת חיה.
שלא תעיז שוב ללשון הרע.
שאז אתה מצרף שניים או שלושה עדים נוספים להיותך חייב שוב...

והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח
ו/או יישוב הדעת,אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם