שושנת יעקב
שושנת יעקב צהלה ושמחה
שהצהלה והשמחה האמיתיים יהיו
שישראל ישנו שמם סופית מ"יעקב" ל"ישראל
בבחינת "שושנת יעקב"
וכי מדוע קרויה היא "שושנה בין החוחים"
שהיא שונה מהם.
"שושנה" - ששונה
וכך עם ישראל יהא שונה ונבדל מכל העמים והכל עד לאותו החזון של "בראותם יחד" שעם ישראל וכל הגויים יראו סוף סוף יחדיו אתתכלית הדברים ותכלית הקיום :
"תכלת מרדכי" אם כן
תכלית חזונו של מרדכי : שיהא טוב ושלום תחילה לעמו ו זרעו. ולימים כאמור להנחיל זאת לכל העולם
וכך באותו העידן תהא צהלה ושמחה אמיתית ביותר
כששושנת יעקב תפרח כשיבוא השינוי הסופי והמוגמר של השם יעקב לשם גאלתו :ישראל .
שישראל מתוך שמו כאמור יהא סוף סוף גם אור לגויים ויכריז ויבטא על "ישרות" אלוהי ישראל
בבחינת ישר-אל .
להיותו במלכות שדי [שדי לכל פילוג]ה' אחד ושמו אחד
מכאן יובן גם מדוע חג פורים לא יתבטל לעולם משום היותו יסוד ומסד לחג של נצח לאנושות כולה להופכו בעת הגאולה השלמה לחג גלובלי קוסמופוליטי של כל בני האנוש .
מכאן גם ברור מדוע שם ה' לא מופיע במגילה.
כאילו מחכה היא המגילה להגעתה לתחנתה הסופית לפירקה וששם ה' האחד לכל האנושות
ישוב להתנוסס בה בגלוי של פאר
ולא בצנעה של הסתר
מכאן גם אולי ברור הערך הנוסף של שמה של המגילה : "מגילת אסתר,
גילו לסוף הדורות של כל אותו ההעלם וההסתר האלוקי .להיות ה' סוף סוף אחד וגם שמו אחד
והזוכר ליתן חמישה לצדקה תבואהו ברכה
שהצהלה והשמחה האמיתיים יהיו
שישראל ישנו שמם סופית מ"יעקב" ל"ישראל
בבחינת "שושנת יעקב"
וכי מדוע קרויה היא "שושנה בין החוחים"
שהיא שונה מהם.
"שושנה" - ששונה
וכך עם ישראל יהא שונה ונבדל מכל העמים והכל עד לאותו החזון של "בראותם יחד" שעם ישראל וכל הגויים יראו סוף סוף יחדיו אתתכלית הדברים ותכלית הקיום :
"תכלת מרדכי" אם כן
תכלית חזונו של מרדכי : שיהא טוב ושלום תחילה לעמו ו זרעו. ולימים כאמור להנחיל זאת לכל העולם
וכך באותו העידן תהא צהלה ושמחה אמיתית ביותר
כששושנת יעקב תפרח כשיבוא השינוי הסופי והמוגמר של השם יעקב לשם גאלתו :ישראל .
שישראל מתוך שמו כאמור יהא סוף סוף גם אור לגויים ויכריז ויבטא על "ישרות" אלוהי ישראל
בבחינת ישר-אל .
להיותו במלכות שדי [שדי לכל פילוג]ה' אחד ושמו אחד
מכאן יובן גם מדוע חג פורים לא יתבטל לעולם משום היותו יסוד ומסד לחג של נצח לאנושות כולה להופכו בעת הגאולה השלמה לחג גלובלי קוסמופוליטי של כל בני האנוש .
מכאן גם ברור מדוע שם ה' לא מופיע במגילה.
כאילו מחכה היא המגילה להגעתה לתחנתה הסופית לפירקה וששם ה' האחד לכל האנושות
ישוב להתנוסס בה בגלוי של פאר
ולא בצנעה של הסתר
מכאן גם אולי ברור הערך הנוסף של שמה של המגילה : "מגילת אסתר,
גילו לסוף הדורות של כל אותו ההעלם וההסתר האלוקי .להיות ה' סוף סוף אחד וגם שמו אחד
והזוכר ליתן חמישה לצדקה תבואהו ברכה