סודם של הכרובים - אור אחר

 

סודם של הכרובים - אור אחר
על ידי משה אהרון
מצאתי שנכתב כי הכרובים מסמלים פרדוקס והפכים סתומים המשקפים גם את ההפכים שבמהות האלוהות האין סופית.
ראייתינו מעט שונה ואולי בהרבה לפי טעמו של כל אחד ואחד

כשמבינים את סודם של הכרובים מבינים שיש פתרון לפרדוקס.
ואולי גם לכתחילה אין בכלל דבר שכזה.
.אלוהים אומנם כן אינו בר הגשמה במוחש.
אך הוא עצמו טבע את הנוסחה כי צלמו עלי אדמות
הוא לכאורה דמותו המתגשמת [ודווקא זכר ונקבה כאחד] .
על מנת להמחיש עקרון יסוד זה של הבריאה
ועל מנת להמליכו על כל ההוויה,
ציווה הקב"ה בשיא השיאים של הפולחן.
במקום הכי קדוש ומעל לכל קדושה
גם של התורה.
דווקא שם במקום הכי גבוהה והכי קרוב לאלוהים
תמומש הנוסחה כאמור פיזית ובפועל.
אלוהים וצלם שהם יחדיו.
על מנת שכולם ידעו כי זו מהות הכל.
שכל הוויה לא נבראה אלא לאדם ולמען האדם.
והוא הוא האדם שיא המוחש של האלוהות עלי אדמות
ועל כל המשתמע מכך....
לכן גם הזיקה והקשר עם הקב"ה רק דרך הכרובים .
ולכן הם גם זכר ונקבה.
להזכיר כי הגדרת האדם נסבה על שניהם בשווה.
ולכן הם גם מעורים זה בזה .
להראות כי הכל למען אהבת האדם את האדם
ולהזכיר גם אהבה זו תכלית לה זו שבבריאה
במצוות פרו ורבו ומלאו את הארץ

----------------------------------------------------------------------------
 

על ידי משה אהרון
יש המנסים להשוות בין אותם הכרובים
של גן העדן האבוד לבין הכרובים של המשכן
אכן יש ביניהם יחס והוא דווקא הפוך.
הפכים המיישבים לנו למעשה את כל ההיסטוריה האנושית
האוטופיה הפיזית של חיבור תדיר של שמיים וארץ
המסומלת בגן העדן הגנוז
הפכה בלתי ריאלית
משהתברר כי חיבור השגחתי הרמטי,מלא ומידי בין אלוהים ואדם
פשוט איננו יכול להתקיים בפועל
[לא לטעות, לא שלאלוהים היה נחוץ לכתחילה הניסיון הזה. הניסיון היה לכתחילה בעבורנו אנו בני האדם בשביל הבדיעבד]
כושר ההכלה אם כן,של האדם לא עמד ולא עומדבזה
באותה האיטנטימיות המלאה והבלתי אמצעית [ראו גם רתיעת העם בסיני]
לפיכך אותה המהות היותר מתונה ויותר מעודנת
הפכה לממשות יותר רוחנית וקדושה .
רחוקה משהו מהמון כל האדם
כדי כך שגם התקשורת איננה מידית בקול אלוהים ההולך בגן
לשמיעתו המידית של כל אדם וכל האדם.
אלא קול מסונן הבוקע אל האדם
אך מתוך חיבורו עם אדם אחר ודווקא באהבה .[כרובים המעורים זה בזה]
בני האדם אם כן הוטחו אל כור היתוך עצמי של החיים הממשיים האפשריים
ולא כאלה ה"תלויים על עץ או בעץ"
שאלוהים הנעלם הפך משועבד להם מרחוק
ודווקא בדמותם שלהם עצמם מקרוב
ולכן אותם הכרובים עם החרב המתהפכת
הפכו כרובים ארציים כבני אדם
שהחרב המניעה של חיים ודרך החיים האוטופיים והבלתי אפשריים
הפכה לחיים עצמם חיינו אלה בזה החלד.
לקיימם באהבה זה לזה
זה מהות האלוהים.
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת
אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם