בס"ד

אנו מצויים בפתחו של החומש השלישי בתורה המסמל גם את האצבע האמצעית הגדולה לכאורה מכולם - פיזית . חז"ל מכנים חומש זה דווקא "תורת הכוהנים ולא תורת הקורבנות  וכל כך לרמז על הגישה האיסטרטגית הנכונה.

 

שביקשו להכתירו דווקא בכותרת הנצח שלו

: "ודווקא תורת כהנים".

ולא על בסיס התכנים האירעיים - הקורבנות.

 שלעתיד לבא  מימלא יתבטלו מהעולם ומהוויתו של הבית השלישי..

תימוכין לדבר מצוי גם בספר שמות פרק כט´ פסוק מד´ ואילך:

 שם קיימות  לכאורה שתי אינדקציות לדברים :

ראשית, אוהל המועד והמזבח נתקדשו בלשון עבר

והכהנים בלשון עתיד .

ושנית שקדושת האוהל והמזבח רק נתקדשו בקדושה רגילה לשקף מימד של  זמניות ואירעיות.

 ואילו לקדושת הכהנים נתווספה המילה "לי"

לשקף את מימד  הנצח

 "לי"  בבחינת צמוד לי

במישור האין סוף