משום שעוצמתם של הכהנים יכולה להלך קסם ואימה על האנשים הפשוטים ואפשר בנקל להפוך ולנצל את יסוד הברכה למכרה של חומריות, אנוכיות וכבוד
את זה ביקשה התורה למנוע מראש בביטוי העז והמוכתב של :
"כה תברכו"
ראשית ברכה סטנדרטית ואחידה לכולם .
אומנם בלשון יחיד, ליתן לפרט תחושה, כבוד ויחס אישי .
אך כל רכיב בברכה וזה העיקר,חייב לכלול בתווך ולהדגיש את שם ה´.
כך שמים את שם ה´ על בני ישראל.
כשברור מעל לכל ספק לכולם
כי כל סוג ורכיב של ברכה, הינו אך מאיתו יתברך וממנו בלבד ללא כל נגיעה וקשר לאדם המברך ......
ולגופה של הברכה לדעתינו היא מורכבת אכן משלושה רכיבים המרכיבים את חייו הכרונולוגיים של כל אדם מישראל
בתקופת הילדות ,האדם זקוק לברכה ושמירה.
ברכה שיצמח נכון ושמירה על חייו
בגיל הבחרות ,האדם זקוק להארת פנים שילך לו בחיים .
הוא זקוק לעידוד ובעיקר להרבה חיננת דעת,
מתן דעת ורכישת דעת
והנה בפרק השלישי ,בחייו של האדם .
בפרק המכריע ,זקוק האדם לאותה אינטימיות שה´ישא לו פנים
בעיקר בחיי הזוגיות שהרי "יה" בינהם
ובפריה
ובעיקר יתן לו שלום של שלום בית
והנותן חמישה לצדקה תבואהו ברכה
כי ממנה תוצאות חיים של גאולה