בס"ד.

 

 בידוע, כי ביקשה לכתחילה אסתר שאגרתה - "אגרת הפורים, תצורף לספר הספרים וחכמים לכתחילה הסתפקו בכך.  עד כי הוכיחה להם אסתר את ערכה הנבואי לדורות  ולאחרית הימים.

   אם כן , לכאורה היה צריך לקרותה :

 "אגרת הפורים".

 אלא, שחכמים התנוה, דווקא בשמה היעודי הרלוונטי

 כ"מגילת אסתר

 שתמשיך ותגלה רבדיה המוכמנים של אותה הסתרת הפנים הנוראה, שבתורה.

 והכל כהכנה ורמז על העיקר.

 על הסתר הסתרים האחרון , שבטרם הגאולה השלימה.

   על השואה האיומה  .

 אשר עליה, גם מרמזת אסתר במגילה לאמור :

 "וזכרם לא יסוף מזרעם".

 שזכר נורא זה , יבוא על זרעם לכלל סוף, באחרית הימים , באותה התגשמות נוראה שבתורה . וכפי שגם נאמר בתורה בפרשת וילך : "וקראת אתכם הרעה באחרית הימים".

 ועל כן, בתור שכזה יונצח "זכר" זה, כ"זכר עד", שאין לו סוף..

 רק על בסיס שינוי מהותי זה , נעתרו חכמים לצרף האגרת - המגילה לספר הספרים .

 וסימן ברור להסכמה זו , מצויה גם הוא במגילה שנאמר :

  " ומאמר אסתר קים, דברי הפורים האלה ונכתב בספר".  הנה כי כן, "מאמר אסתר" - זו בקשתה, שדווקא "דברי הפורים", כלומר בכפוף לאותו השינוי והדגש שעליו עמדו חכמים,  הוא שהביא בסופו של דבר, לכתיבתה של "אגרת הפורים- כ"מגילת אסתר", בספר הספרים

 ועיקר הדברים הוא גם בחתימתם לאמור "

 כל "מרדכי" , שבכל דור ודור , וודאי בדור זה, לכל היותר יזכה להיות רצוי אך לרוב אחיו. [דגש על "רוב"] אך למרות הכל, מוטלת עליו החובה לדרוש תמיד אך טוב לכל עמו .

 ולדבר אך שלום אל ולמען כל זרע ישראל .

 שאם לא כן - אין אחדות.

 ואם אין אחדות ,

לעולם גם אין

 גאולה