בס"ד.

 

  בפרשת אמור , לאחר סקירת המועדים, לפתע מצאה התורה לנכון, לשוב ולהדרש לשולחן ולמנורה ולשימושם במשכן. כאילו המועדים, בלי שניים אלה , אי אפשר להם.

  ולא רק זו אף זו , שהתורה מוסיפה ומיחדת להם תואר "זהב" - רוחני של נצח . כשלגבי שניהם נאמר כי הם : "טהורים": "המנורה הטהורה" ו"השולחן הטהור" .

ולא רק זאת אף זאת,  לגבי שניהם אף נאמר :

  " לפני ה' תמיד".

  האין זאת, כי תורת ישראל, מבקשת ליחס דווקא לכלים אלו, מכל שאר כלי המקדש : "איכות איסטרטגית", וודאי מועדפת ואשר אף מעמידה ולא בכדי את כל שאר כלי משכן ה"פולחניים", בצל

  אם כן,  התורה בכוונת מכוון, רוממה דווקא את שניים אלה : השולחן והמנורה. ודווקא לאותה הפיסגה האיסטרטגית של זכות "פולחנית" של : "טהרה" תמידית  וכל כך, מפאת יעודן הסמלי, הפורץ, הרחק הרחק , מעבר לדלת אמותיו של המשכן .

  מה הוא אם כן , אותו יעוד סמלי, במרחב המחייה הרגיל שלנו כולנו. יעוד שהגשמתו, מתבטאת במעלה הנכספת ביותר של להיות :

 "לפני ה' תמיד"

 לכאורה, הדברים פשוטים: השולחן על שום הלחם שעליו שנאמר לגביו : "לחם פנים"

 על שום שניים "

 האחד שמסביר ומצהיל פנים

 והאחר שבגשמתו כאמור, בין אדם לחברו,  מעמיד את האדם המגשים, באותה המדרגה הנעלה של "לפני ["פנים"]ה' תמיד" .

 והמנורה על שום ה"אור" שהיא מאירה לעולם.

 משהו מאותו האור של "שבעת הימים" [ שבעת הקנים]. אור רוחני ,שבלעדיו, הכל אין ועל שומו נאמר :

 "לא על הלחם לבדו יחיה האדם.

 אם כן, שניים אלה, מסמלים למעשה את עיקר ההוויה שמחוץ למשכן.

  של לחם לאכול ואור לחיות .

 והרי, הקב"ה לא צריך לשניים אלה כפולחן,  אלא שמהם אנו נלמד כאמור על העיקר, על נפקותם הסמלית החורגת כאמור מדלת אמותיו של המשכן .

 וכי בין שלל הכלים שבפולחן, רק לשניים אלה הרבותא הערכית - איסטרטגית..

  כל פולחן המשכן לא בא, אלא לבטא היכרח של העת  ואשר על כן, גם בנסיבות אלו, לא יכולה תורת אמת, שלא לרמז ולהצביע על העיקר  ומתבטא בהמשך, באותה הצהרה נבואית לאמור:

  "חסד חפצתי ולא זבח"

 חסד הגלום מעשית, אך בשולחן ובמנורה.

 זו גם הסיבה , שהתורה לכאורה באופן תמוה, חוזרת פעמיים ברציפות ובסמיכות  על המילים :

 " ביום השבת ביום השבת יערכנו לפני ה' תמיד"

 פעמיים ב"יום השבת" . לרבות את יום השבת של כל אחד ואחד מאיתנו מחוץ למשכן . שאף אנו מצווים לערוך בשולחנינו: לחם הפנים, המסביר ומצהיל כל פנים  של כל   דכפין, שנזקק ללחם ושולחן.

   לקיים ולזכות :

 "לפני ה' תמיד"

 וכאילו ממעוף של מאות שנים, בהמשך, באה ה"אישה הגדולה" , שבכל התנ"ך , ההיא "השונמית הזאת", משונם[ראו גם שיר], שבסגולת נפשה העילאית ידעה כי פיסגת ההתעלות הינה לבנות "עליה" ולנטוע בה ובמרכזה, גם ובעיקר את:

 ה"שולחן והמנורה"