בס"ד.
פשעים בילדים.
בפרשת בראשית נאמר לגבי העופות והדגים :
"ויברך אותם אלוקים לאמור...."
ואילו לגבי האדם וזוגתו נאמר:
"ויברך אותם אלוקים , ויאמר להם אלוקים....."
הינה כי כן ,אמירה הקדים להם האלוקים ודווקא לבני האדם , והיא : "אלוקים" , שקודם פריה ורביה יהא בינהם ולנגד עינם ה"אלוקים" וכל הפוגע בציפור הנפש בילדים יש בו הכל חוץ מ"אלוקים".
"זה אלי ואנווהו"
וכי באמת סלקא ונתסתלקה דעת כי צריך הוא שתתנאה לפניו במצוות
אלא זה אלי ואנחילהו בליבי אקבע לו שם נווה של קבע משכן עד.וגם כאן לא שהוא צריך לכך אלא לצורך ההמשך שלהלן:
ועוד אין "זה" אלא - האדם שגם הוא בבחינת דמות וצלם וגם הוא כאלוקים ממש ראוי שיתנחל בליבנו ובאהבה..
נמצא כי אם "זה כל האדם" נוחל בליבך אלוקים תמיד עימך ואתך.ושום דבר לא לצרכיו של האלוקים אלא הכל למענך ולמען זולתך.
מעלת שמחת הרבים
" ועבדתם את ה' אלוקיכם
וברך את לחמך ואת מימך
והסירותי מחלה בקירבך .
יש כאן לכאורה שלושה "גופים" . הכתוב מתחיל ברבים ממשיך בגוף שני ומסיים בגוף ראשון המוחלט.
והכל לומר לך לכאורה כי הבריאות תלויה בשני יסודות
עבודת ה' על ידי כלל ישראל ודווקא בשמחה[ אין עבודת ה' בשמחה של יחד]
ומשכך אנו משכילים לעשות , מלאך מברך את לחמינו ומימנו של כל אחד מישראל.
ומשהברכה כבר, בלחמינו ומימנו ואנו מוסיפים ומאכילים בהם בני אדם להביא את השמחה לכל מקום ומקום ,
כי אז הקב"ה בכבודו ובעצמו מסיר מאיתנו מחלות בין לכתחילה ובין בדיעבד.
סוף דבר
"סוף דבר הכל נשמע את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם".
"כי זה כל"
כל מצוות האלוקים והיראה מפניו , זה הכל אך למען האדם , באשר הוא אדם. רק נקודת מוצא זו תביאנו אל המנוחה והנחלה ,שהכל בסופו של דבר,יהא נשמע . כלומר כל מצוות התורה יתחוורו ויתבהרו ושום דבר לא יוותר בבחינת סתום ובלתי ברור
משה אהרון