בס"ד.

  על חג הפורים לעבור מתה מור פוזה.

 לכתחילה זה וודאי נשמע קשה, הזוי משהו ובלתי נתפס. אך אחיי ורעיי בקצה האופק כבר זורח לו אותו האור האחר -  האור הגנוז של שבעת הימים ובכנפיו תפנית גדולה של תמורה ושינוי.

 לא בכדי, אמור חג הפורים לשרוד את כל החגים . כמו גם לא בכדי גלום בשמו גם יעודו העתידי איסרטגי - כאיחוד גורלות של כל האנושות כולה

 כמו גם לא בכדי לענין מחיית עמלק מופיע הדגש : "מתחת השמיים"  שבא להוסיף את המימד האוניברסאלי וכן  מחויבותו של העם היהודי להסיר עד חורמה את קללת עמלק [הטרור האידיאולוגי הדתי ] גם מכל העולם כולו.ובעבור כל העולם כולו.[ראה בספר דברים המחויבות למחייתו מתחת השמיים גם כשנגיע למנוחה והנחלה בארץ .]

  והכל משום שחג הפורים במהותו הפנימית העמוקה, הוא למעשה, נקודת  הסוף, שסוגרת את המעגל וחוברת לנקודת ההתחלה : "פסח של חירות" נקודת חיבור שיש בה להצית אביב עמים חדש. חירות מוחלטת של האדם  באשר הוא אדם. ולהחזיר למעשה הכל לנקודת התחלה חדשה. של בראשית. .

  פורים בסופו של דבר יהפוך לחג קוסמופוליטי. שמחת מועד התאחדותה של כל האנושות כולה סביב  - ה' אחד.

  הדברת עמלק - "עדי אובד", כנבואת בלעם :[ "ראשית גויים עמלק ואחריתו עדי אובד" .ביטול "ראשית הגויים" כדי התמזגות החזרה עם ה"הראשית" האמיתית - ישראל. ] הוא הוא, הסרת המחסום האחרון , לאיחוד האנושות כולה סביב שמחת החיים של ה"אמת" המוחלטת, בעבודת ה' , שסוף סוף גם  "שמו" יהא  - אחד. 

 

  משה אהרון