מי מאתנו לא חולם להיות מאושר באופן האמיתי של המלה , להרגיש טוב ושלם עם עצמו , ליהנות מכל רגע שחולף ולזרום בצורה אוירו-דינאמית בזרם החיים , ולהרגיש שהוא שולט בגורלו ולא כעלה נידח המתעופף באוויר ? אף לא אחד!

    ובכל זאת רובנו סובלים מדי פעם מעכבות וחסמים המרחיקים אותנו מהאושר האמיתי. אנו מבזבזים אנרגיות יקרות במאבקי כבוד,הרהורי סרק ,דאגות בלתי פוסקות על עתיד מאיים ולא וודאי,חשבונות קטנים חסרי חשיבות וזוללי אנרגיה וציפיות גבוהות ואף פעם לא ממומשות.  אנו מרגישים מנוכרים מגופנו ו/או מנפשנו וזה לא משנה לאיזה חתך סוציו-אקונומי אנו שייכים ומה רמת הישגים שהגענו אליה! אנו חווים מתח פנימי מתמיד בגלל הפער בין מציאות בפועל לבין השאיפות להצלחה ולהישגים. תרבות המותגים ,הסטנדרטים של יופי הנוצרים במדיות השונות מלמדים אותנו למצוא את הזהות שלנו ולממש את יכולתנו בעולם של דימויים זרים ומדכאים.

התוצאה היא  שבשדה הקרב של המערכה להישגיות, מוטלות הרבה גוויות(התאבדויות) ,ועוד יותר פצועים (בנפש) אשר יצאו מכלל פעולה או פרשו מהמירוץ אל היכל התהילה.

      על פי תורת מימוש הערכים, סוד האושר האמיתי הוא ב"התפשטות" הפנימיות העצמית של האדם ,שהיא הנשמה : "חלק אלוה ממעל" .התפשטות של העצמי או כפי שאנו מכנים "מימוש עצמי" אפשרי רק בדרך של מימוש ערכי הנצח "כבוד" ו"חסד" שהם השתקפות של י"ג מידות הקדוש ברוך הוא המאפיינות הנהגתו בעולם הזה. וזאת בניגוד לשקר הגדול של התרבות המערבית לפיו הדרך היחידה למימוש עצמי היא בדרך מימוש פוטנציאל הכשרונות הטמון בכל אדם ובמרוץ להצלחה ולהישגיות .

 תורת מימוש הערכים  אינה מכירה בהפרדה בין עצמי טהור ואוטנטי לבין ה"קליפות" העוטפות אותו כביכול ומונעות ממנו להתממש אלא מושג העצמי כולל גם רגשות כמו שנאה, תסכול,קנאה,חרדה וגם סטיות מבישות לצד צדדים חיובים כמו אהבה,אימפטיה ,כשרון ועוד...היא מתייחסת לעצמי כישות אחת כוללת ומורכבת אשר כזו היא נוטה להתפשט ולהתממש .

הדרך להתפשטות העצמי היא על ידי מתן משמעות ערכית לפעולותינו דהיינו מימוש ערכים , מכוון שמימוש ערכים מהווה האופן האמיתי והאוטנטי ביותר בו הפנימיות העצמית- קרי הנשמה- מתגלה ומתפשטת בעולם הזה. לכן מימוש ערכים הוא מרכיב מרכזי בטיפול ובשיקום נפשי ורוחני.

מימוש ערכים מביא אותנו למצב של זרימה. זרימה היא מצב של שיכחה עצמית בו האדם לא שוקע  בהרהורים חוזרים ונשנים ולא תועה בחשיבה מוטרדת ועצבנית, אלא הוא נבלע בפעילות מונחית ערכים עד כדי איבוד של כל המודעות העצמית ,ציפיות ומטרות ונטישה של כל הדאגות הקטנות – בריאות ,חובות ,הישגיות -. במובן זה רגעי זרימה הם נטולי אגו.האדם אינו נותן בכלל את הדעת על דרך פעולתו , אינו חושב על הצלחה או כישלון אלא הוא מתענג במעשה עצמו.

אז מספיק עם הקלישאות המטעות  והמאכזבות כמו "תחשוב חיובי ואפקטיבי" ,"אהוב את עצמך"," מה עשית בשבילך היום ?" "תפנק את עצמך! ","תאמין בעצמך ,אתה מסוגל!" או עוד "שאף למצוינות!". מימוש ערכים היא הדרך הטובה ביותר לחיות מחדש את חייך.