קצב/ שי ד.
אני לא עומד בו.
אחת
וחצי
נלך לישון
שלוש
עבר
אומר לי השעון
לוחץ
חזק
למטה שם בראש
אם היה עוד
זמן
יכולתי אז לגמור
ולא
שלא
נתנה לי הזדמנות
פשוט
האור
נדלק פה בטעות.
[ליצירה]
והרי המיותר:
בית שני: "הוא ניסה לחזור אל הקן." כהקבלה ל"שיסיע אותו לעבוד בבית האבות"? לא כל כך עובר. אבל נסיון יפה.
"ולא הצליח לעוף." -זה מובן מהשורה לפני כן. לכן מיותר.
בית ראשון: הוסף "הא" ב"שיסיע אותו לעבוד( )".
שורה אחרונה מיותרת. המלוכסנות אומרות הכל.
ואולי כך יראה:
הוא עמד בתחנה כמדי בוקר
מחכה לאוטובוס
שיסיע אותו לעבודה
בבית האבות.
"היום שבת", אמרתי,
"ואין אוטובוסים".
הוא הביט בי משתאה
בעיניו המלוכסנות,
אבל לא יכולתי לעזור.
*
ראיתי עורב שחור
מקרטע על הדשא
וכנפו האחת שמוטה.
הוא הביט בי מתחנן,
כמבקש את רחמיי,
אבל לא יכולתי לעזור לו
כי אינני יודע איך עפים
עם כנף אחת שבורה.
בטוב- שי.
[ליצירה]
אני ש"תת ההכרה" וכו'- התייחסה למה שניסיתי להעביר בשיר. עם זאת- אין אני חולק על דברים שנאמרו כאן מלבד הדברים שעניתי לערוגה. והדיון "מהי שירה" לכשעצמו ומה תפקיד העורכים מוביל לשאלה מהי מטרת האתר. האם
1. לתת פתח ויכולת הבעה לכל מי שיחפץ
2. הצגת שירה איכותית שהקריטריונים לכך נקבעים ע"פ ראות עיניו של העורכ/ים. לשם כך- העורכ/ ים חייבים להיות מקצועיים או כאלה שרוצים לקבוע "שירה טובה מהי". כוח או מוח.
3. אפשרות למציאת שידוכים.
שבוע טוב!
תגובות