עברית שפה בכלל? צ'מעו סיפור : לא הרגשתי טוב אתמול, אז הלכתי לישון. כולם כמובן טרחו לומר לי "לילה טוב" דבר שהיה די מוזר בהתחשב ?היה צהרים, וכשקמתי בשמונה בערב, כל מי שראה אותי כמובן בירך אותי ב"בוקר טוב", כי הרי קמתי... שמים לב למשהו מוזר כאן? זוהי רק ההתחלה... כשעושים למישהו טובה והוא מודה לכם, אתם תאמרו לו...? "בבקשה" כמובן.. מה לכל הרוחות הקשר??? מה המשמעות של המילה הזו בכלל?? מה פתאום אתם אומרים לו בבקשה? שעשיתם את זה לבקשתו? ואז מה? רוצים יותר? תפאדל... תופעה חביבה שמתרחשת בשנים האחרונות, כשאומרים לך "מה שלומך", מה אתה עונה? "טוב, תודה"? לא.. "הכל בסדר, חמדאללה"? גם לא.. אתה עונה : "מה שלומך?"... תגיד לי חביבי.. זו תשובה?? אגב, הכי נחמד זה לראות את הסבתות הזקנות צועקות אחת לשניה "מה שלום הבת שלך?", והשניה עונה לה "מה שלום הבת שלך?" ואז הראשונה "מה איתך?" והשניה "איך המשפחה?", ואתה מתפלץ ורוצה לצעוק להם "היי, זקנות נכבדות, לפני שמישהו יעשה מכל השאלות האלה פרומו לפרק הבא של שושלת, אולי מישהי מוכנה סופסוף לענות על חלק מהשאלות???" ובכלל, הליקוי החדש שצריך להתמודד אתו הוא בעיית הקיצוצים.. בהתאם למדיניות החדשה במשק הישראלי ה"פורה" ("פורה" בלשון כזו סגי-נהורית שהלן קלר יכולה להתחרות בקליעה למטרה ולהכנס ליחידת הצלפים יחסית לזה) הונהגו קיצוצים גם בשפה העברית... למשל : במקום "בוקר טוב" , "בוקר".. או "לילה" במקום "לילה טוב". מה לכל הרוחות, השדים, מפלצות השאול ושות' זה אמור להביע??? מה רצית לומר? שעכשיו בוקר? זה ברור כמו השמש בצהריי היום! (תרתי משמע), אז מה באת לומר לנו, אה דארלינג? איפה הרוח החלוצית של איחולי הבוקר הטוב וברכת הלילה טוב המסורתיים? הוחלפה בשירותי מידע קצרצרים בסגנון "השעון הדובר שלום, עכשיו בוקר" באמת... עוד דבר מעצבן שצריך להתמודד בעידן הפוסט-אבולוציה הוא תהליך הדבולוציה.. תהליך הדבולוציה – devolution הוא תהליך שהתגלה ע"י בני אדם עם שכל ישר, בשנים האחרונות. מחקר עמוק הוכיח שהתיאוריה של דרווין, לא רק שצדקה, אלא שלא כיסתה את הכל... לא רק שבן האדם מתפתח, הוא גם – לאחר כמה שנים בסיוע הזמן, טלוויזיה ועוד כמה גורמים שוחקים, מתפתח לאחור.. ומכאן השם – דבולוציה (דה אבולוציה). וכיוון שהאדם עושה צעד קטן לכיוון השימפנזה וצעד גדול לכל משפחת הפריימיטים, אנחנו שומעים שיחה בסגנון הבא.. "היי, אהה.. אה, אהה... אה? אה.. אהה!.." באמת אתכם מה שחסר עכשיו זה שתתחילו עם "אוווווק אוק, אווק אההה אווק" ותתחילו לשפשף את בית השחי בעודף מרץ... מה קורה לך עולם יקר שלי??? והכי הכי נחמד-מתסכל-מעצבן (מחקו את כולם, הם מיותרים) היא שאותו בן אדם יקר ובעל אינטלקט פורה (שתי יחידות איי-קיו גם יכולות לפרות..) מסיים את השיחה הנפלאה במשפט האלמותי "טוב, יאללה ביי" שלוש מילים, כל אחת בשפה אחרת, וכל זה כדי לסיים שיחה שבה הוא הראה שאפילו בשפה אחת עלובה הוא לא יכול לשלוט!! לא חבל?? אז, אסיים במשפט שבו התחלתי.. הרבה עולים חדשים טוענים כי "עברית קשה שפה, דה?" ואני עומד ותוהה "עברית שפה בכלל?"