רבוני, הן ידעתי כי חוטא ופושע אני, אבל אני באמת רוצה לעשות רצונך, וגם זה משהו... אמת הדבר שאינני מצליח, הרי נכנע אני תדיר בפני יצרי, אבל זה איננו רצוני. אני רוצה להיות דבוק בך, ושכל מגמתי תהיה לעשות רק רצונך, אבל היצר נלחם בי ללא הרף.

 

הצילני מיצרי!

 

עשה שאעבוד אותך באמת!

 

***

 

אנא ממך אב הרחמן, רחם עלי וזכני למדת הבטחון באמת, ואבטח תמיד בך, ואדע שכל דבר ודבר שקורה בעולם הזה הוא בהשגחה פרטית ממך לטובה.

 

רבונו של עולם, אתה יודע שכל דבר שבקדושה שאני מנסה לעשות, היצר הרע מנסה למנוע אותו ממני, ובמקרים רבים לדאבוני הוא מנצח אותי. אנא ממך עוזרני והצילני מיצרי הרע, גרש אותו ממני, בער אותו מקרבי, עשה שאנצחו, עשה שאתגבר עליו.

 

זכני נא להתגבר בעבודתך, בתורה ובתפילה ובמעשים טובים, ולא אשגיח על שום דבר המנסה לבלב אותי מעבודתך ולמנוע אותי מלעשות רצונך.

 

***

 

אבא יקר, אני כבר לא יכול יותר עם היצר הזה. אתה מוכרח לעשות משהו. אני מנסה ומנסה ולא מצליח להתגבר עליו –  בכל פעם שאני שב בתשובה שלמה לפניך ובטוח שלא אחטא עוד בחטא של [...], אחרי כמה ימים אני שוב חוטא בזה. מה יהיה איתי??? זכני להתגבר על יצרי – אם לא בכל הדברים, לפחות בדבר הספציפי הזה. אני הרי כלי שלך, כדי שאוכל לגלות אותך בעולם. איך אני יכול לגלות אותך, אם אני כל הזמן חוטא?

 

***

 

אבא, אני רוצה לקבל עלי עול מלכותך. אני רוצה להיות עבד נאמן לך. אבל יש בעיה – אתה שמת אותי תחת שלטון התאוות הבהמיות.

אבא, זכני להתעלות מעל לתאוות שלי.

 

***

 

רבון העולמים! היצר הרע שלי הורג אותי. אני מפחד מזה שאני רואה שאני לא ממש מצליח להתמודד איתו, אנא תן לי להכיר באמת שאתה נתת לי את הכחות להתמודד עם כל הטריקים השונים של היצר.