איך מתחברים?

 

הוא פער את פיו. מפהק בעייפות - מה, לא מבין מה הקולות האלו שסביבו. אנשים רבים וצועקים זה על זה, והוא - אין לו מושג על מה ולמה. הוא הרגיש תלוש ומנותק מכל מה שקורה סביבו. לא מבין איך זה יכול להיות שפעם היה כל-כל מעורה בחברה הזו וכעת אין לו מושג על מה נסובים כל דיוניהם. חש שכביכול כבר לאיש אין בו צורך ולכן הוא לא צריך לחיות עימהם חיים משותפים, אף על פי שגר בקיבוץ. שהריי היום, שלא כמו פעם, הקיבוצניקים אינם חיים את חייהם בשותפות מלאה מידי אלא בשותפות סבירה. לטעמו.

 

"מה קורה, שיר?"

"מה קורה? את לא רואה? הכל רגיל אצלי..." ענה לה, מקווה שלא תחוש בחיבתו אליה

"אתה נראה לי דיי חסר חיים. מה קורה איתך? מה נסגר?"

"מה את רוצה ממני?" העמיד שיר פנים כעוסות, "מה את שואלת כל-כך הרבה שאלות מטופשות וחסרות משמעות ותשובה הגיונית?"

"כי אתה נראה לי לא מרוצה, ואני חשה בצורך עז לעזור לך..." הצחוק שלה התגלגל, לפי מה שהיה נידמה לו, בכל המשק.

"אוף! תגידי! למה כל חברי המשק אמורים לדעת שאנחנו משוחחים ושאת צוחקת עליי?"

"אני?" היא היתממה "צוחקת עלייך?"

"אלא מי?"

"אתה מתכוון לומר - אלא מה?"

"לא. אלא מי? מי צוחקת עליי אם לא את???"

"אתה יודע... יש עוד חבר'ה במשק. אז אולי זה הם?"

"אבל שומעים בוודאות שזה הצחוק שלך..."

"ת'שמע, אני ממש לא בטוחה בזה."

"ואני כן. את אף פעם בטח לא שמעת את עצמך מהצד..."

"ואתה, אתה שמעת את עצמך מהצד?"

"מודה שלא. אבל לא מתנהג כאילו אני כן."

"טוב. לפחות..."

"אז אתה מודה שאת סתם מנסה להסתלבט עליי, האא?"

"עוד לא הודיתי בכך... חכה. חכה בסבלנות."

"אני מחכה."

 

'הוא חייך!' רשמה לעצמה נקודה, ולא ידעה שהיא בין הדברים הבודדים שמצליחים לגרום לו לשמוח. החיים רודפים אותו בכל מקום. הוא לא חש שהוא שייך לאף אחד, ושאף אחד לא שייך אליו... לא ידע מה לעשות עם עצמו. היכן יוכל להיתקע בלי לחוש את עצמו לא שייך ותקוע? לא ידע. וסתם הסתבך.

 

"שיר?"

"כן, מה? שוב את?" חייך אליה

"כן. שוב אני. שלחו אותי לומר לך שצריכים עזרה קצת במשק, אם תוכל לעזור" הסתירה ממנו את העובדה החשובה שהמבוגרים אמרו שהוא נראה חסר חיים ושעבודה תנער אותו.

 

"טוב, אז אני כבר בא..."

"יופי, אני שמחה." חייכה, מקווה שהוא לא חש בחיבה שלה אליו.

"אני שמח שאת שמח שאני שמ... שאני בא." חייך אליה אף הוא, והלך

 

'הוא באמת נראה עכשיו מנוער יותר...' חשבה לעצמה, והלכה אף היא לעזור במשק שלהם.

 

____________ ________________

 

יכול להיות שנכתב בהשפעת ספר שקראתי קודם.