צברית, שם נעורים אברהמוף, בוגרת הגמנסיה הרצליה. מאז פלא האינטרנט וזמינותו לכול כותבת שירים.
http://www.literatura.co.il/website/index.asp?show=authors&id=1715
[ליצירה]
תודה אמילי. לי משום מה הדברים האלה לא נראים לי כמו שירה. אולי כי אני מהדור הישן וחנכו אותנו על דברים אחרים. אתרים כמו כאן יש בהם תמורה רבה כי הם מביאים תגובות. להבדיל מאנשים שספרית הפועלים או כיו"ב מוציאים להם ספרי שירה אבל אין להם תגובות מלבד ביחצנות טלוויזיונית או מאמרי עיתונים. הפרפרים הללו מגיעים מדי שנה. כמדומני יש לי עוד יצירה על פרפר אחד שאכלו אותו הנמלים לבסוף (לאחר שפרחה נשמתו בת שלושת הימים כמובן .....
[ליצירה]
הנשים נולדו ללא עורלה, קח את זה בבקשה בחשבון.
ובאופן כללי, לא הייתי רוצה שגבר יכתוב את תפילתי (כפי שכאן כתבת את התפילה של האישה).
אבל את כתיבתך ולבך הגדול אני אוהבת.
[ליצירה]
הגדרתי כקטע כי אין בו לדעתי את היופי או המתק של השיר. יש כאן ביקורת או ראִיה. למרות שיש דימויים חיצוניים כמו בריכות הדלוחים וכולי. היה בי כעס. לא רציתי לקרוא לכעס שלי שיר.
[ליצירה]
עברתי כל כל 5 או 6 היצירות שבכאן של מני.
לי אין סידור בבית ואיני מכירה תפילה מלבד ברכת נרות השבת ושש מילים של שמע.
פעם לפני שנים רבות קרה לי מקרה שהייתי זקוקה לתפילה ולהגנה והבנתי אז שאין לי תפילה.
זכור לי שהתחלתי למלמל את כל מה שזכרתי מבית הספר כשלמדו אותנו בימים ההם בחינוך הממלכתי בשעורי התנ"ך מורים שעדיין הגיעו מאן שהגיעו ורובם חבשו כיפות והיינו חייבם בלמידה בעל פה של פרקי תהילים קטעים נבואיים. כן.
לכן אני מתפעלת מכל מי שמסוגל לייצר תפילות משל עצמו ואינו נחרד או כבול וממוסד במבנה התפילות של אלפי שנות מסורת.
ומי שיש לו את כל תפילות ספר הסידור ואולי יש עוד תפילות וספרים שאיני יודעת עליהם (זה בטוח) ועדיין ועל אחת כמה וכמה מאמין שהתפילה שלו הפרטית תגיע למעלה והוא מספר גם לנו, זו תופעה יפה.
אלא ש-מני, כמדומני כאן באתר לא שמים יותר משלוש יצירות בכל פעם. אולי כדאי - כרגע אם אתה נמצא בתקופה של פרץ יצירה, כשיש לך מספר יצירות בנות קשר ביניהן, לקבץ אותן יחדיו., כקובץ אחד.
באשר לניקוד - יש אתר ושמו סנופי SNOOPY והוא מנקד מילים מועטות (משהו כמו 200 כל פעם). לפעמים נופלות בו שגיאות. אך אם רוב המילים שלך תנכיות תיכנס לאתר של מכון ממרה ובריבוע החיפוש תבקש את המילה.
http://www.mechon-mamre.org/i/0.htm
חיפוש באתר: http://www.mechon-mamre.org/searchfh.htm
אני מאחלת לך משפחה אוהבת והרבה חברים
ליאורה
[ליצירה]
תגובות