ב"ה
נהדר! מרטיט לב! איזה כשרון לא נורמלי...
(זה היה כדי למשוך אנשים מהעמוד הראשי)
[ועכשיו לעניין:]
א'סה חמוד זה - אפשר לשלב את שתי היצירות ולשים אותן בשמשתמש "בועז וחתלתולי", זה יכול להיות חביב!
מיצי.
[ליצירה]
איזה יופי!
ב"ה
נהדר! מרטיט לב! איזה כשרון לא נורמלי...
(זה היה כדי למשוך אנשים מהעמוד הראשי)
[ועכשיו לעניין:]
א'סה חמוד זה - אפשר לשלב את שתי היצירות ולשים אותן בשמשתמש "בועז וחתלתולי", זה יכול להיות חביב!
מיצי.
[ליצירה]
יפה מאד
מעברים טובים, תיאור יפה של המתמטיקה.
אני עצמי מכור לדברים האלו...
אני לא מציע שום שינוי בסיפור, רק שעשוי לעניין את עוברי הרשומות, שהיום כבר ידועות הרבה שאלות יפהפיות במתמטיקה שלא ניתן להכריע ("כן או לא") באמצעות הנחות היסוד של המתמטיקה.
[ליצירה]
אחים שלי
אחים שלי(*), מה קרה החרמתם את לייזר?
קצת ארוך אז נשברים?
------
* המלה "אחים" משמשת כאן מטעמים טכניים ומיועדת לאחים ולאחיות כאחד (כאחת?).
[ליצירה]
בנושא התפילה הקבועה
הציטוט מהרב שרלו יפהפה, תודה שהשקעת.
אבל בכיוון אחר: כמו שמשורר טוב יודע להעביר את דבריו בצורה מושלמת למרות שיש מסגרת תבניתית קשיחה לשיר (במיוחד היה הדבר נכון אצל משוררי תור הזהב בספרד, ואיזה שירים מזוקקים יצאו להם!), כך גם היהודי המתפלל בנוסח קבוע יוצק את כוונותיו האישיות לתוך תבנית התפילה. לכל מילה בתפילה יש קשת של משמעויות (ולא צריך לעיין בפירושים השונים לסידור התפילה כדי לשים לב לזה) -- בחר בכל פעם את זו שמתאימה לך.
ייתרון נוסף: לא תמיד קל "להמציא" מלים לתפילה. נסה זאת ותראה שמה שיוצא מגוחך ביחס לתפילה הקבועה. אז אפשר לראות בנוסח מעין הדרכה כיצד להביא את עצמנו לביטוי בצורה הטוב ביותר.
שים לב: כל הצבעים שאתה רואה על מסך המחשב נוצרים משלשה צבעים בלבד, אלא שהם משולבים בצורות שונות. בתפילת עמידה יש 18 ברכות, ובכל אחת קשת שלמה של משמעויות. בחר את המתאימה לך.
כל זה לא סותר, כמובן, את הזכות לפנות לאבינו שבשמיים בשפה שלנו, בנוסף לתפילה הרגילה.
כל טוב סלה, בועז
[ליצירה]
ואני מכיר...
יפה מאד! חיזקתני, אחי.
אגב, ואני מכיר דוקטור אחד (מברוכ מגיע לו, אגב, לא מזמן הוא נהיה כזה) שעדיין לא יודע אם ימצא עבודה כלבבו אחרי יותר מעשר שנות השכלה אקדמית...
כנראה צריך לפתוח כמה סתימות ...
[ליצירה]
פרשנות מעניינת
שחר, זו פרשנות מעניינת ל"אין מספיקין בידו" שאולי יוצאת מגדר הפשט (זה רק נותן טעם לשבח) אבל מפתיעה ומעניינת. אכן, בעולם ההפוך שלנו נראה שהחוטאים הם ה"נורמלים" ושומרי המצוות הם ה"מוזרים". שכוייח. בועז
[ליצירה]
אימרו אמן
נהניתי מאד (גדול!).
אבל אותי אישית מה שהורג זה אלו שמניחים את הנע ("שמע ישראל" - ה"ש" בשווא נח במקום נע) ומניעים את הנח (כמו "אי-מרו" במקום "אמרו" בשווא נח, בסוף בירכת המזון ובקדיש). ולא עוזרת שום בגרות בלשון!
[ליצירה]
[ליצירה]
תיאור מפתיע
טלי, היטבת כל כך לתאר.
זה מדהים כמה התוקף יכול להרגיש נתקף, ולא לראות את המצב האובייקטיבי (או אפילו להבין שיש עוד דרך חוץ משלו לראות את הדברים).
הייתי מראה את השיר הזה לכמה אנשים, אבל הם לא יבינו ממילא. חבלבזב"ז
[ליצירה]
הסבר
נתבקשתי להסביר את תגובתי הקודמת.
כוונתי היתה, שכפי שאני מבין את השיר, מדובר באדם שבשל סיבות אומנותיות כביכול נותן דרור ליצריו, ואינו כובש את מאוייו הבלתי ראויים.
זאת הרעה החולה של רוב ככל הסופרים, המשוררים, ושאר היוצרים המודרניים, ולדעתי רונית היטיבה לתאר זאת בשירה.
תגובות