כי הדפים צריכים לעטוף משהו יותר פנימי. את הלב, למשל. כך לפחות נראה לי לפענ"ד.
אבל אני יכולה להבין את הציפיה הזו, להימנע מהחטא רק כי אתה יודע שזה אסור, ואתה יודע את כל פרטי האיסורים לכל דיקדוקיהם, ולכן אתה מניח שאי אפשר לך להיות טועה וחוטא.
חוצמזה, שבאותה מידה ש"לא בשמים היא", היא גם לא תלויה בשום גורם חיצוני אחר. "כי קרוה אליך הדבר מאוד. בפיך ובלבבך לעשותו".
שלא השארת אותנו עם שיר יחיד.
אני רק יכול להתחיל לדמיין אילו ייסורים מביאים לכתיבת כזה שיר.
כמה נוח לאותם שמשכילים להסתתר בתוך אותם דפים (ואכן אלפים הם, למי יש פנאי להרהורי כפירה).
כמו נוחה המילה "אש" על הטיותיה בהקשרנו זה...
חזק ואמץ.
[ליצירה]
כי..
כי הדפים צריכים לעטוף משהו יותר פנימי. את הלב, למשל. כך לפחות נראה לי לפענ"ד.
אבל אני יכולה להבין את הציפיה הזו, להימנע מהחטא רק כי אתה יודע שזה אסור, ואתה יודע את כל פרטי האיסורים לכל דיקדוקיהם, ולכן אתה מניח שאי אפשר לך להיות טועה וחוטא.
חוצמזה, שבאותה מידה ש"לא בשמים היא", היא גם לא תלויה בשום גורם חיצוני אחר. "כי קרוה אליך הדבר מאוד. בפיך ובלבבך לעשותו".
[ליצירה]
כמה טוב
שלא השארת אותנו עם שיר יחיד.
אני רק יכול להתחיל לדמיין אילו ייסורים מביאים לכתיבת כזה שיר.
כמה נוח לאותם שמשכילים להסתתר בתוך אותם דפים (ואכן אלפים הם, למי יש פנאי להרהורי כפירה).
כמו נוחה המילה "אש" על הטיותיה בהקשרנו זה...
חזק ואמץ.
[ליצירה]
השילוב הבלתי אפשרי
שילוב נפלא ובלתי נתפס של פוליטיקה ועוצמה פנימית מדהימה. כמה עומק, כמה אלמנטים רגישים, כמה אילוסטרציות. פשוט. פשוט ונוגע בכל מילימטר של הלב. (וצריך לעשות עם זה משהו...)
[ליצירה]
[ליצירה]
חזק!
אם הגדרתה של יצירה היא העברת רגש פנימי עמוק בעזרת מילים... עשית את זה בגדול. פשוט גדול.
[ליצירה]
[ליצירה]
צמרמורת מדהימה אוחזת את גופי למקרא שירך המופלא והגאוני. קבל את כל המחמאות שקיימות באמתחתי פנימה.
[ליצירה]
נהניתי לקרוא
את תגובותיכם.
לא, לא את שלך, רם. ולא בגלל שאתה מתנגד למה שכתבתי, אלא בגלל מה שכתבת אתה.
באשר לעניין: לטעמי, נהג הדי 9 הוא הקרבן בשיר. הוא מסכן, פגוע נפשית מהעניין, והוא מעיד על עצמו שהוא נעשה אדם רע. עד כדי כך שהדבר משפיע על העדפותיו המוסיקליות...
יש בשיר מימד של פסיכדליות. זרמו עם זה.
ותודה על ההמלצה! (באתר הבית שלי בחרו לא להמליץ...)
[ליצירה]
אני רוצה למקד את הדיון
הדיון באשר להשוואות לשואה הוא מאוד רחב, והשיר לטעמי עוסק רק בחלק ממנו. בחלק שבו הנהג, או היסמניק לצורך העניין - הוא הקרבן. הוא האדם שמאלצים אותו להיות איש רע, זו הגדרת התפקיד שלו. מה יש לכם לומר על זה?
תגובות