המשפט מתוסבך מידי או.....?
(אני יכולה להסביר אם צריך....פשוט תחשבו קצת ותבינו את הכוונה....אני אתן לכם רמז לחכם שהתשתמש באמביציה שלו ואולי זה יעזור לכם להבין- שי גבסו).
:) יומשמח!
[ליצירה]
המשפט מתוסבך מידי או.....?
(אני יכולה להסביר אם צריך....פשוט תחשבו קצת ותבינו את הכוונה....אני אתן לכם רמז לחכם שהתשתמש באמביציה שלו ואולי זה יעזור לכם להבין- שי גבסו).
:) יומשמח!
[ליצירה]
-משיבת נפש
כל מי שכותב כאן הוא בגדר "יוצר".
את צודקת שאם ניכנס לפירוש הלשוני של המילה "משורר" אז נמצא שמשורר הוא אדם שכותב שירה.
אבל מכיוון שבאתר הזה נותנים לכל אחד לכתוב את מה שהוא רוצה אז לא כולם לדעתי הם משוררים במלא מובנה של המילה. אלא הם "כותבים", הם כותבים את מה שעולה להם בראש או כותבים הרגשות ושירים....אבל יש כאלה שכותבים רציני וטוב ולהם אני קוראת-פוטנציאל למשורר אמיתי, ולא כמו אלה שכותבים ו.... לא שאני איזה משוררת דגולה שאני יכולה לתת לעצמי לדרג...אבל אם אני כבר רואה מישהו שכותב טוב, לטעמי, אז למה שאני לא אשבח אותו? (ואני לא כותבת לאחרים שהם דפוקים....).
אז לפי הסיבות הנ"ל אני מרשה לעצמי לא לקרוא לכולם כאן משוררים....אלא "כותבים" או "יוצרים".
[ליצירה]
לדעתי זה גדול!
זה חזק!
וצר לי לאכזב את רבין.. אבל אני גם בעד "פושעי אוסלו לדין"....... זה מעיין המשפט שבא אחרי המשפט הזה לדעתי.
גם אני מת חבר. פושעי אוסלו לדין..... .
הכל מסתובב על אותו הציר..... .
[ליצירה]
המשפט הזה נכון במקרים מסויימים...... :)
לא נראה לי שאני מתייחסת אליו כמו שרצית עם העולם השקרי והמציאותי וכו'.......אני מסכימה עם זה מההתבוננות שלי ואוהבת את זה, ומסכימה עם זה (למרות לא בכל מקום זה נכון).
[ליצירה]
הסבר קצר-ארוך.
יש עניין שנקרא "גזענות חיובית" ויש "גזענות שלילית".
השלילית היא כזו שיש בה אחד מועדף, וכל השאר פשוט נחשבים לעומתה כלום, ומתייחסים אליהם בצורה נוראית, כי הם לא מהגזע הנאור, והם מוכנים להשפיל את הגזעים הנחותים על כך שהם לא כמוהם, ועד שהם יהיו כמוהם- כי לפי הגזענות שלהם, כל מי שלא כמוהם ועד שהוא לא יהיה כמוהם, אין לו מה לעשות כאן.
החיובית היא כזו שיש בה אחד נבחר אך הוא לא ירע לפחותים מסוגו ולא יגיד שהם לא שווים כלום. אלא פשוט יתייחס אליהם ככל השאר, בכבוד, אבל הוא יודע שהם לא כמוהו. והוא לא ינסה להשפיל אותם על שאינם כמוהו, הוא מעדיף שהם ישארו מי שהם, כדי שהוא יוכל להישאר מיוחד.
אני גם אכנס לעניין שהדס הזכירה- השואה.
בשואה ודוג' נוספת- באינקוויזיציה היתה גזענות שלילית כנגד עמ"י (עם ישראל). הגרמנים רצו להרוג כל מי שלא מגזעם (ולכן בנוסף ליהודים הם עסקו גם בהריגת צוענים ועמים אחרים) והם רצו להשאיר רק את הגזע הארי שולט בעולם כולו.
ובאינקוויזיציה מי שהתאסלם לא נהרג. ומי ששמר על יהדות בסתר, חי בפחד, או שנספס, או שלא. אבל לשתי אלו ועוד רבים יש גזענות שלילית.
ולעומת זאת, לנו, ישראל, יש גזענות חיובית. ולהלן ההסבר. אנחנו לא הורגים כל מי שלא כמונו, אנו מנסים להשיג את מטרתנו במהלך הדורות- ארץ ישראל ושמירה לפחות על מסורת יהודית. ואנו לא טובחים סתם ככה בכל מי שלא מהגזע היהודי. עובדה נוספת לכך היא שאנו, בניגוד לגרמנים ולאחרים, לא רוצים שיתווספו אלינו יהודים. אנו מעדיפים שהם ישארו גויים ויקיימו את 7 המצוות שלהם, ובכך הם ישאירו אותנו נבדלים מהם. ובצד השני, כל מי שלא הצטרף אליהם- הייה מועד להריגה, או לפחות להשפלה מסויימת.
ככה שבהקשר לדרוזים, זו אינה אפלייה של גזענות. אנו פשוט לא מתייחסים אליהם כיהודים, כמו שאנחנו לא רוצים הרבה גויים מארצות אחרות שיבואו להשתקע כאן. אז הדרוזים חיים בתוכנו, בסדר. יש להם את היחס שלהם, אבל זו מדינה יהודית, ככה שאם לדעתך צריך להתיר להם כל מיני דברים כמו המכירת חזיר שהותר למקום בו יש ציבור רוסי, אז זה לא אמור להיות ככה. ואם לדבר כזה את קוראת -אזרח סוג ב' (כי לא נותנים לו משהו שהוא מבטא אותו) אז זה לא מסיבה גיזענית ונוראית. ואם את מנסה לעורר אותנו למחשבה שאנחנו זונחים שאנו למעשה לא מתייחסים טוב אליהם... אז דווקא לי זכור שהרבה פעמים מבקרים באוהל בדואי, דרוזי למכל מיני טיולים וממש אוהבים את זה ומכבדים את הרעיונות. ובקשר לקניית דברים מדרוזים.... מה הם מוכרים?.
(אני לא המצאתי את העיניין של סוגי הגזענויות, זה משיעורי מחשבת על ספר הכוזרי).
[ליצירה]
אווצ'
קצר ולקולע.
עדיף ללכת עיוור בתלם ולא לדעת מה יש בו... ככה זה יכול להראות בהתחלה, או כשרוצים להעלות זכרונות. אבל אח"כ אתה מעדיף את הרגע בו נוכחת לדעת שהתלם בו אתה הולך.. אחר הוא. (לפחות לדעתי)
תגובות