שִׁיר הַמִּלִּים (שיר המילים) © ליאורה ברנשטיין מוקדש לנפתלי אברהמוף ז"ל, אבי הַשָּׁכֵן שֶׁלִּי מִפּוֹלַנְיָה הָיָה פַּרְטִיזָן בַּמֵּאָה שֶׁעָבְרָה וּבָא לְבֵיתִי מִדֵּי יֶרַח לְטִפּוּל בְּהִילִינְג וּבְמַגָּע. הוּא לִגְבוּרוֹת כְּבָר הִגִּיעַ בְּעִבְרִית מְנֻמֶּסֶת אוֹמַר אַךְ עֲדַיִן זָקוּף כְּחוֹד הַחֲנִית וְרָזֶה כְּלוּלָב שֶׁל תָּמָר. הַשָּׁכֵן שֶׁלִּי מִפּוֹלַנְיָה שָׁר בְּקוֹנְסֶרְבָטוֹאַר בִּנְעוּרָיו עוֹד טֶרֶם שׁוֹטֵט הַשָּׂטָן בְּאֵירוֹפָּה בָּעִדָּן שֶׁל סִרְטֵי הֶעָבָר . וְנוֹהֵג הוּא לָסוּר עִם קָסֶטָה [מִלָּה לוֹעֲזִית לְקַלֶּטֶת שֶׁל טֵיְפּ] וְעָלֶיהָ קְטָעִים שְׁמֵימִיִּים שֶׁל שִׁירָה [וְהַטֵּיְפּ רְשַׁמְקוֹל, סְלִיחַתְכֶם אֲבַקֵּשׁ] שָׁעָה וְחֵצִי שֶׁל אַוּוֹת מָרִיּוֹת, פּוּצִ'ינִים וּוֵרְדִים, קְטָעִים נִבְחָרִים וְגַם לָאַחֲרוֹנָה הֶעֱנִיק לִי מַחֲרֹזֶת מִדֵּק אֶל קַלֶּטֶת שִׁירִים אִיטַלְקִים. הוּא בִּגְּבוּרוֹת וְגַם לִי לֹא חָסֵר, וּבַחֶדֶר שָׁרִים פָּוָארוֹטִי וְלָאנְצָה אַרְיוֹת בְּדוּאוֹ, וְסוֹלוֹ בִּסְטֶרֵאוֹ מִמְּחוֹז הַמֵּתִים קוֹלָם הִשְׁתַּחְרֵר עַרְטִילָאִים לַעַד חֲנוּטִים בִּנְעִימָה נִשְׁזַר הָאֲוִיר בְּתַּעֲלוּמָה נַעֲלָמָה אוֹזִירִיס ..... וְעֵינַיִם פּוֹנוֹת אֶל מָקוֹם שֶׁאֵינֶנּוּ בָּשָׂר שָֹב נָמֵס כְּחֶלֶב לְאוֹר עוֹלֶה בִּפְרֻדּוֹת זוֹהֲרוֹת וּפוֹטוֹנִים אֶל מֵמַד לְלֹא זְמַן וּמֶרְחָב וּמָקוֹם וְדֵרְווִין מַפְלִיג בְּיָמִים רְחוֹקִים וְנוֹגֵהַּ הַפוֹסְפוֹר בְּמַיִם דְּחוּסִים וְהַבִּיגֶל חוֹרֶשֶׁת כְּכֶלֶב אֶל צַיִד וּבְשֹׁבֶל הַסְּפִינָה דּוֹלְפִינִים דּוֹלְקִים וְהוּא בֵּן עֶשְׂרִים בְּאִיֵּי גָּאלָאפָּאגוֹס מְבַעְבֵּעַ הַשֶּׁפַע, מִשְׁתַּפֵּךְ בִּזְרָמִים טוֹרְפִים וּנְצּוֹדִים בְּכֵרָה עֲנָקִית הַבְּרֵרָה הַטִּבְעִית וּמוֹצָא הַמִּינִים רַק צַיִד וָמִין וּבְרֵרַת הַשּׂוֹרְדִים אֶבוֹלוּצְיָה לוֹחֶשֶׁת לְדַרְווִין בְּסוֹד וּבָנוּ בַּחֶדֶר אֵינָהּ מַבְחִינָה - צִפּוֹר שִׁיר כִּי תִּקְרָא לְבֶן זוּגָהּ, וְשִׁירַת הָאָדָם מֵאָן נִלְקְחָה ? עִם מִי הִתְמוֹדַדְנוּ עֲבוּר נִגּוּנָהּ ? דַּרְווִין אוּלַי הַטָּעוּת בְּיָדְךָ ? מוֹתָרוֹת שֶׁכְּאֵלֶּה, עַל שׁוּם מַה וְּלָמָּה ? הַשָּׁכֵן שֶׁלִּי פַּרְטִיזָן מִפּוֹלַנְיָה מֵצִיץ בִּתְהִיָּה לְיַד הַשַּׁעַר הֲתָשׁוּב נִשְׁמָתוֹ בְּאַחֲרִית הַיָּמִים לִצְלִילֵי שִׁירָתָם שֶׁל הַמַּלְאָכִים ? נֹפֶת צוּפִים בְּפַח יְקוּשִׁים לְנִשְׁמַת הַשָּׁכֵן שֶׁלִּי הֵם אוֹרְבִים! אַךְ מִי שֶׁהִצְלִיחַ לָגַעַת בָּאוֹר כְּבָר עָבַר אֶת הַשַּׁעַר, לְכָאן לֹא יַחְזֹר. (הערה: השירהוגש לתחרות משורר מתחיל ב 2004 )