השמחה האמיתית ביותר מתעוררת רק כשאתה
כ"אדם" [בנוסף להיותך "יהודי"]
משכיל לרדת לנקודה הכי פנימית שבך
אותה הנקודה המגלמת והמגבשת אותך כ"צלם"
המחובר בחוט אין סופי סמוי לאלוהים
והנקודה כאמור בביטויה התודעתי הפעיל
היא אהבת האדם באשר הוא אדם
התודעה כי האחווה הראשונית ביותר, איננה זו הביולוגית
אלא דווקא הראשונית ביותר,האלוקית
בהתגלמות כל האדם כ"אדם הראשון".
כל שאר האהבות :
זה ניסיון לגיטימי ראוי לבנות "קומות" נוספות על אותו המסד
בלי המסד כאמור.
בלי אותה אהבה קמאית "מסדית",
שרק דרכה מתחברים כאמור לאלוהים ,
אין כל סיכוי ותוחלת לאהבות הנוספות
ב"קומות" כאמור.
אל תשעו לכזבים, כאורות מכזבים :
כי ניתן לכאורה לאהוב אך או אח יהודי בלבד
ובו בעת לשנוא או לזלזל בסתם בני אדם......
והנה, אין חג יותר ראוי מותאם ומסוגל ,
חזור לעורר ולדבוק בה באותה אהבה ראשונית מסדית, מחג הסוכות.
באשר מהותו הפנימית ביותר הינה למעשה:
תרגול של התעלות מהבדלנות היהודית שאופפת אותנו כל השנה.
להתרומם ולנסות לחוש במשהו
את נקודת השיא של האחדות הגלובליות האנושית -
שביטויה העליון הוא כאמור :
אהבת האדם באשר הוא אדם.
וחזרה זו ,היא סגירת המעגל ב"הא" הידיעה
היא שיחזור החזרה לגן העדן האבוד.
ואין לך כאמור שמחה כשמחת אותה השיבה ,
ולו לרגע קט,לאותה האינטימיות הנכספת
שנטרפה במו ידינו.
אותה האחדות שכולם מגולמים לכאורה
כ"אדם אחד" מול האל האחד.
זה אומנם נשמע ונראה אוטופי אבל זה לפחות הכיוון ואין בלתו
בכלל : ימות המשיח :
הם ימים של האהבה המזוקקת ביותר.
אהבה שלמה - עגולה.
העוטפת את כל היקום.
והמעמידה את כל בני אדם
לכלל "אדם אחד"
מול האלוהים האחד
אהבת האדם באשר הוא אדם.
זה כל הסיפור
מראשית ועד אחרית
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת, אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם
משה אהרון


דבר נוסף
הסוכה מסמלת את האתחלתא

הסוכה מסמלת את השלב הראשוני של הגאולה . - את האתחלתא.
היא כסוכת דוד שהתנערה מנפילתה
ועומדת היא עתה כ"סוכה" על תילה.
והיא ואנו מייחלים להמשך לבנינה
בנין עד.
כמאמר הנביא עמוס:
"ביום ההוא אקים את סוכת דוד הנופלת וגדרתי את פרציהן והריסותיו אקים ובנתיה
כימי עולם".
והנה זו הסוכה
היחידה שיש לה רק כיוון אחד
בנין עד כימי עולם.
זו הסוכה היחדה שיושביה כה חסרי אונים
עד כי מכאן ואילך רק בסיעתא דשמיא יתקיים :
"וגדרתי את פרציהן והריסותיו אקים
בדרך לבנתיה כימי עולם