הצדקה , האמונה והגאולה - 
``ויאמין בה` ויחשבו לו צדקה``
כבר מבראשית דבר, דאגה התורה להודיענו כי האמונה העזה ביותר איננה יכולה אלא להשתכלל לכלל: ``צדקה``.
או למצער אין אמונה בלוא צדקה.
ואם תרצו עושי הצדקות, הם יותר מסתם מאמינים ואפילו ``גוברים`` עליהם .
שהרי אכט האמונה האציל והרב ביותר היא דווקא ההכרה שבמעשה בבחינת ``אשר ברא לעשות`` של צירוף וזיהוי ``שויתי לה` נגדי תמיד`` עם צלם האלוהים שמהלך תדיר מולינו. שהרי אין הקב``ה זקוק לעזרתינו והזקקותו הרעיונית בבחינת עזרת ה` בגיבורים היא דווקא בעזרה לנחשלים .
ואכן גלגלי ההינע של עגלת הגאולה שהם שניים : ``משפט וצדקה``, תקועים כיום.
למצער מקרטעים בטלטלה, זהו פשר הדבר לחבלי הגאולה הקשים שבהם אנו שרויים שאף ילכו ויחריפו, אם לא נחולל את מהפכתה של הצדקה.
``ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה``
לעולם אין הקב``ה מפקיר את המשפט והגם שנתן איצטלא לבית דין של מטה הוא נוכח בכל משפט שהרי בבואתו האמת
המוחלטת איננה יכולה להמסר למי אחר זולתו.
זו הסיבה שהקב``ה ביכר להביא עלינו את האתחלתא דגאולה באמצעות ישות מדינית חילונית ודמוקרטית.
ושני הסיבות מעשיות לכך :
הקב``ה נואש מהרועים הרוחניים של העם הזה שיפיקו מתורת אמת - אמת גאולית
.[מי שטעו בקלישאה לא לעלות החומה עד השואה האיומה אין בידיהם הכלים לבצר חומה של משפט אמת בגאולה].
והסיבה השנייה הקב``ה ביכר שהנדבך הבסיסי של האמת הגאולית תהא דווקא מכנה משותף גלובלי : ``יפיפיותו של יפת``.
כלומר אותם עקרונות יסוד משפטיים שהמשפט הציווילי החילוני פיתח.
כשאלה מסוננים ומזוקקים באטמוספירה הגאולית, ישמשו מסד פתיח עליו יבנה לתלפיות משפט התורה .
גלגל ההינע השני : ``הצדקה``.
כל כולו מסור בידינו. אם לא נשכיל להניע אותו תדיר ובסיכרון נכון עם גלל ההינע של : ``המשפט``, נמשיך לקרטע . לדשדש תדיר בהוויה של חבלי גאולה.
אם כן, הצדקה היא לב ליבו של העניין הגאולי. אם לא נמהר למקורותינו בענין זה לפתח את מוסד הצדקה הגאולי אשר ישמש תנ``ך של הצדקה ואשר גם למעשה כל העולם מחכה לו בסף התודעה שלו.
לא רק שלא יהיה לנו תוחלת אלא שאפילו מבלי דעת והגיון העולם ימשיך להתנכל לנו.
כי אנו מונעים ממנו את אותה תשתית נורמטיבית היחודית המסורה בידינו בשליחות גם לגאולתו שלו.