תפסיקו למתוח את המטאפורה לכלל גיחוך
 
הרב קוק קדוש עליון, רוצה היה לומר דברים כדורבנות, אלא שבגלל חולשת הדורות, הלך סחור סחור באין סוף רמזים. ביקש לצייר את התמונה.
 ועם כל הכבוד עדייו אין מטיב לצרף את כל הרמזים לרזלוציה בהירה וצלולה.
לעניות דעתי: דעת הרב קוק נחרצת.
 ברגע שהגענו לתוצאה הלכתית החותרת חזיתית כנגד המוסר ופוגעת בו אנושות , סימן מובהק הוא בידינו כי שגינו בתהליך ועלינו כמו אותה סנהדרין, שוב ושוב לבדוק את עצמינו עד כי מגיעים להארה הגואלת אותנו מאותה תוצאה נוראה של "הוצאה להורג".
ולענין העקדה
פעם חשבתם ,איך היה נראה המקרא אם אברהם היה משיב לה´ כך:
אינני מסוגל. אני הגעתי להכיר בך דווקא משום שבכל ווריאציה אמונית אחרת נפש האדם היתה הפקר לקורבן ואין דעתי תופסת שגם אתה תבקש ממני זאת.
ואם כך היה עושה הקב"ה בכבודו ובעצמו היה יורד עליו כמו בסיני לנשק אותה נשיקה מצלצלת שהיתה נשמעת עד סוף הדורות .
שהרי מימלא זו האמת לאמיתה ומימלא כך היה גם לבסוף
 וכך במקום ללכת להר המוריה לקיים "הצגה" חינוכית  מיותרת, זוכה היה אברהם להקדים את הקץ ללכת להר המוריה לבנות את בית המקדש לחבר את סיני להר המוריה כאמור
אבל ההמשך היה כפי שהיה.
 ומי שהמשיך לדבר עם אברהם היה אך המלאך
 וזה לא רק אומר דרשני
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח אנא חמישה לצדקה