בס"ד עם ישראל חי!יו"ט שני של גלויות-לפני שהאורחות שלנו מגיעות...

 

חגית ומיכל בעולם החיצון3

 

סוכות....

 

את הפרק הקודם סיימנו במוצאי שבת שעברה שאז בדיוק חיברו לנו את האינטרנט...ויכולתי לשלוח את האימייל...

אז יום ראשון בבוקר קמנו התארגנו ויצאנו למדרשה לפעילות פתיחה שבה ציפינו למשו כמו 15 חניכים (מתוך הנמכת ציפיות מראש..)בעודנו מגיעות ומנסות לברר דרך ולד מה אמור להיות בפתיחה מתוך מה שהוחלט בישב"צ (אנחנו את החלק שלנו-הצ'ופרים הכנו כולל הרוסית..)כל השאר היה בידיים של ולד...ולד התרוצץ בין התפילה בבי"כ  בין הסוכה למעלה וביננו שישבנו בסניף מנסות להבין בין לבין מה אמור להיות בפעילות פתיחת שנה שאמור להתחיל תוך משו כמו רבע שעה...(להבהרת ההמשך בימים אלו ממש נערכות בחירות לרה"מ באוקראינה..)אז סוף סוף ולד  התחיל להסביר לנו שמחלקים את החברה לקבוצות וכל קבוצה מייצגת מפלגה או שאנחנו (הצוות מייצגים מפלגה-לא הבנתי ככ)וצריך להכין מצע בחירות ולבסוף מקיימים בחירות או משו בסגנון..ולבסוף (סוף דבר את הא-לוקים ירא ואת מצוותיו שמור-קוראים קוהלת בסוכות..) הגיעו 5 חניכים הצגנו את עצמנו וולד איכשו שיעשע אותם..לפני כן החבאנו מצלמה נסתרת  ושמנו קולה וספרייט על השולחן (לזה יש תקציב כי קולה עולה פה איזה 3 שקל...)ויצאנו מהחדר...

אח"כ חזרנו וולד עשה את הבחירות שלו...(המפלגה הכי מקורית היתה של נתנאל-מפלגת האנטישמים-הם בעד לסלק את כל היהודים לארץ ישראל...אח"כ עלינו לאכול בסוכה וחגית ואני רצנו עם רעיה והבנות ל צירק-הקירקס בדיוק התחילו להשיק מופע חדש...ושם גם פגשנו את אנה והילדים שלה...המופע היה מרהיב ויפה גם בעיני ילדה בת 19 שכמוני רק שההבדל היחיד הוא שבניגוד לקרקסי ילדותי הפעם ריחמתי על החיות...(כן לא כ"כ מתאים לי אבל באמת היה לי עצוב לראות פילים קופצים על רגל אחת עם חצאיות...או חתולי בר עוברים בחישוקי אש...)אבל הבני אדם  היו ממש מוצלחים-אני מניחה שהתחילו לאלף אותם מגיל צעיר..אח"כ יצאנו חגית ואני ל"קרישטיק" שזה הרחוב הראשי שכל יום ראשון סגור לתנועת רכבים..הסתובבנו שם קצת עד שהגענו לכיכר גדולה ושם היו הרבה ציירי  קריקטורות ופורטרטים..סירבנו בנימוס..והמשכנו..עד שהגענו למסקנה שאם כבר אנחנו תיירות אז למה לא...אז היה שם צלם עם המון תחפושות ובגדים בסגנון ימי הביניים..לבשנו שמלות נפוחות וישבנו בכרכרה..והוא צילם אותנו כשכל הכיכר בערך צופה בנו..איזה פאדיחות...אבל זה היה כיף ממש...ואח"כ חזרנו לציירים וציירו לנו דיוקנות לכל אחת..(ב80 גריבה במקום 100-אני התמקחתי!)ויצא ממש יפה(כי אם הם יציירו אותנו מכוער כמו במציאות אז אף אחד כבר לא ירצה להצטייר...)-עכשיו תהיה לי תמונה שעוד עשרים וכמה שנים אני אגיד לילדים שלי-תראו איזו יפה הייתי כשהייתי צעירה....  בחזור חיפשנו את התחנה חזור וכשלא מצאנו -גם פה זה קיים -טרמפים...רק שפה זה קצת שונה-לא לאן שהנהג צריך ואת מצטרפת אליו..אלא עד איפה שאני צריכה תמורת תשלום סימלי...וזה היה הטרמפ הראשון שלי בקייב.. יום שני היה היום הראשון שלנו בבצפר "שמחה" בחב"ד...היה חביב למדי- הכרנו ארבע בנות חב"ד בגילנו שהן כמו בנות שירות רק בשליחות הרבי לחצי שנה...ואח"כ הן חוזרות לסמינר ובאות בנות אחרות...ובערב הלכנו למדרשה לשמחת בית השואבה עם הסטארס שלנו..שמנו שם את הדיסק עם השירים שלי...היה חפש ת'מטמון ש ולד אירגן לפי חידות על נושאים יהודיים שונים...(וידוי קטן-פילחתי לקבוצה התכלת את אחד הפתקים..)והיה עוד חידון ממש כיפי ואז גם אכלנו בסוכה וממש נהננו ! ולבסוף היו כמה חבר'ה  שהלכנו לאיזו מסעדה לשתות תה. .אז אני בפזיזותי הזמנתי אותם שישתו אצלנו תה.. אז ולד רץ והזמין אותם והם התחילו להתארגן.. והוא רץ ואמר לנו לרוץ להתארגן כי עכשיו 15 חבר'ה בדרך אלינו ושהוא- ולד חייב לעוף לחבר שלו... אז מרוב אימה מפני אירוח ערב ל15 חברה שאנחנו לא מכירים ובלי ולד נאלצנו לבטל ( ולד זה שבישר והתפדח אז לא אכפת לי כ"כ..)

יום שני בלילה הקאתי ובקיצור בין שתיים ל5 בבוקר הייתי ערה אגב כך צפיתי בשידורי אל ג'זירה....(באמת!)

וכשקמתי ב7 ביום שלישי נסענו לאורט להעביר פעילות בסוכה על סוכות (לוח משחק עם שאלות ומשימות על סוכות- פשוט קורע לראות את כיתה יא שחציים גויים עושים פנטומימה על ישיבה בסוכה בזמן סערה...) וגם הכנו קיר על סוכות והתבשרנו שעלינו להכין טקס זיכרון לרבין בשגרירות...

אח"כ בצהריים קבענו שנשב עם אנה לגבי העבודה באורט..ולפני כן יעקב בעלה התקשר וביקש שנשאר בערב עם הילדים כי הוא רוצה להפתיע אותה ולצאת איתה (מובן שליבנו נמס בקרבנו והסכמנו בחשק רב...)

אז לפני שהם יצאו כבר ישבתי על המיטה של יובל וסיפרתי להם את עמי ותמי- תכננתי על המקור אבל חגית עצרה בעדי בזמן והסיפור הסתיים בכך שהם ברחו וסיפרו הכל לאיש טוב אחד שהזמין משטרה למכשפה הרעה...

יום רביעי היה ערב חג אז לא עבדנו- כי ב"שמחה" לא עובדים ערב חג...אז חגית הלכה לסופר ואני-שימו לב!!!-שטפתי ריצפה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אח"כ הכנו חלות לשבת ולחם למהלך השבוע, (את זה חגית עשתה אני עיצבתי חלק מצורות הלחמניות- ניסיתי לפחות- בסוף הכל היה בעיגולים...)ואני הכנתי כנפיים לשבת עם תיבולים כמו שצריך! מרים ויעל (ש היא משגיחת כשרות) באו אלינו מיום רביעי עד הסוף-מוצש...אז הלכנו כולנו יחד למדרשה-ביום טוב מותר לטלטל וזה ממש הקלה! ורקדנו ושרנו ואחכ אכלנו במדרשה ובדבר תורה אלישע הזכיר את חגית והיומולדת וכולנו שרנו לה...והיה ממש ממש כיף..ולבסוף חנקין הזמינו אותנו אליהם ושם פתחנו שולחן וחגגנו לחגית יומולדת 19... ובבוקר אחרי התפילה והריקודים והשירים (5 שירים ברצף חוזר-"ושמחת בחגך"לשנה הבאה בי-ם"הבאנו שלום עליכם-אורו אחים בלב שמח..(לא זה לא "מוכרחים להיות שמח"!!! מסתבר שגם אני נפלתי בפח וחשבתי שמוכרחים...אבל זה סתם מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד..) דבורה- גיורת מבוגרת למדי עשתה איתי "קרוסלה וכמעט שעפתי- ממש הופתעתי מהחוזק הזה – אישה בת 50+ אם לא יותר...., אחרי הסעודה במדרשה אנה הופיעה עם הילדים –שעבדה איתם במשך שעתיים לא לספר לחגית על ההפתעה- זה נגמר בכך שבאמצע השולחן יובל צועקת לחגית שהיא לא תספר לה בחיים על ההפתעה שהם הכינו לה...ואז כבר אנה גם באה עם עוגה וחגגנו שוב...

אח"כ הלכנו לשיטרית הביתה ושיחקנו עם הילדים...הפעם סיפרתי להם סיפור יותר עדין שהמצאתי על היער הקסום...

(הדמיון שלי ממש מתפתח בקייב...)ולבסוף בערבית – ששם זה רק תחילת ערב שימחתורה...אלישע הבדיל לנו בצינעה בחדר חשוך...אכלנו שרנו ושמחנו ממש... כאן ראוי לציין את חגית ואותי לשבח על שהרקדנו את כל עזרת הנשים למעלה... ואגב כך הכרנו את סימה-סטודנטית בת 21 (מזכירה קצת את ג'ני-בת דודה שלי) והזמנו אותה והתחברנו אליה ....והיא ממש התלהבה מהמדרשה ומהתפילה!

יום שישי בזמן שמרים ויעל היו בתפילה אנחנו בשלנו וחיללנו את החג בכל דרך (כביסה,מחשב וטלפון ובישולים מבלי להעביר אש...וכשיעל חזרה  אנחנו יצאנו לטייל ולהכיר את סביבת מגורינו... מצאנו פסל גדול וחשוב כ"כ שלא יכולתי שלא להתיישב לידו עם ארשת פנים רצינית במיוחד...כשחזרנו הסתבר שכמעט פיספסנו לגמרי את ולד וסלאוויק שהיו חתני התורה... ערב שבת שוב תפילה...אך הפעם הלכנו בערב שבת עם יעקב הביתה,הצטרפו אלינו שמואל- שהוא סגן קב"ט קייב בקרוב,ואלכסנדר וגרשון שני אחים  שגרים ועובדים בקייב ובין לבין שומרים תורה ומצוות ומשעשעים למדי… וכמובן שהיה טעים ומשביע ישבתי ליד יובל..(הילדים נרדמו מוקדם..),ובקרבנו המבוגרים (אני ומבוגרים ביחד ליתר דיוק...)החלו סיפורים שונים והסטוריים שנמשכו בבדיחות על עדות..ולבסוף חזרנו לאיזבושקה- שמואל ליוה אותנו(אמא אל תדאגי זה בסדר..) והאחים גם חלק מהדרך..בבקר.. עוד לא הספקתי להכנס לתפילה סווטה הקבילה את פני בידיעה מרגשת אודות אורח כבוד- אדם שבילדותו גילם דמות מרכזית בסרט בורצינו(פינוקיו הרוסי-זה באמת סרט יפה!) בא לקייב לרגל תוכנית אירוח שהזמינה את גיבורי הסרט לראות מה איתם אחרי 30 שנה...

אז רוב הילדים היו יהודים,הוא ספציפית גר בפדואל,ורופא ילדים...ממש נחמד!! אישתו גם. והוא גם היה החזן במוסף אז נוספו שירים בחזרת הש"צ למגוון המאוד מאוד מאוד רחב שיש לנו בקהילה...(הוא הוסיף לשיר את "יחד יחד"וזה חידוש פה..) אח"כ הזמנו את סימה אלינו ועשינו קידוש באיזבושקה עם מרים יעל ורעיה והבנות..והיה נחמד ממש - הכנפיים במיוחד!!! שרנו ונהננו מכל רגע...ואז פרשנו לשינה משובחת..לאחריה הוזמנו לסעודה שלישית אצל חנקין עם עוד אורחים  מהמדרשה...

ומוצ"ש חזרנו לעבודה.. להכין פעולה על חודש חשון בסניף.. יום ראשון הלכנו לסניף..קבענו עם ולד שעה לפני כדי שיכתוב לנו ברוסית אבל שעון בנ"ע כאמור זו מכה עולמית וולד עשה טובה והגיע בזמן(שעה אחרי שקבענו..)..

אחרי הפעולה נסענו לסוכנות ושם טילפנתי לאף לי(יערה)וחן לאחל מזל"ט לחתונה..ומשם נסענו לקרישטיק לקנות סירים וגילינו את "צום"- חנות כלבו בגודל ע-צום!!! 5  קומות ענקיות שמחולקות לפי מוצרים...והחלטנו ששם נקנה את המגפי חורף...אז קנינו סירים בצבעים הסימבולים-כחול-חלבי ואדום לבשרי..בשלב מסויים היה לי לא נעים שחגית סוחבת מלא דברים בתיק גב שלה ואני עם תיק צד שבקושי סכו"ם יכול להכנס אליו..אז קניתי ב"צום" תיק ממש טוב!!! עם רצועות והמון מקום בפנים...(בצבע ירוק חאקי כמובן..ועוד של "דיסל" אין לי באמת מושג מה זה אומר חוץ מזה שזה מותג...)ונסענו לברודצקי- לחנות הכשרה ולהטביל כלים בבית כנסת..ניסינו לתפוס מונית והנהגים המאפיונרים אוקראינים הללו  רצו חמישים גריבנה!!! (הורדתי ל30...) אחרי שאחד החבר'ה של חב"ד הטביל עבורנו את הכלים (פה רק הבנים עושים את זה...)הלכנו לחגוג לחגית בפעם המי יודע כמה..(טוב צריך לפצות על המרחק מהבית..)

עם אנה ויעקב ב_מסעדה ה_כשרה-קינג דיויד- מסעדת פאר ממש עם אוכל ישראלי.. (שילוב קטלני..) אז כל אחת הזמינה מנה שווה על חשבון יעקב...והיה טעים...חזרנו במונית שירות עייפות אך מרוצות-ושבעות מאוכל טעים (וכשר..השוס הוא בזה שאנחנו שבעות..ולא מזה שהוא גם כשר וגם טעים)- זה מה שעשיתי בזמן שחלקכם רקדתם בחתונה של יערה...למחרת נסענו ל"שמחה" של חב"ד ועזרנו במה שצריך- כי בפועל יש שם עוד 4 בנות שעושות הכל – זו הסיבה שבאורט אנחנו נהנות יותר, אבל די נחמד עם הבנות שם..יש גם חדר אוכל כשר למהדרין-בקטע הזה זה ממש שינוי עבורנו- פתאום לחשוב על כל דבר שקונים ועל כל מה שמכניסים לפה וכל מקום-קיצור פתאום כדי לאכול צריך גם לחשוב ולחשב (השלוש שעות שלי והשש של חגית זה לא נחשב..)..אז אפשר לאכול שם בכיף סלט ולחם וספגטי או אורז ולפעמים גם קציצה (של אמא זה יותר טעים..),אז עזרנו והכנו שלט פרסום ענק ל"קולה קלוב"(מועדון קולה)- לחב"ד ה"טחונים"יש תורם אחד של טונות בקבוקי קולה- אז אנחנו אחריות על מועדון הקולה שזה אומר להכין קטעי קריאה (אפשר של פרשת שבוע- או כמו שבנות חב"ד תכננו- שיחה של הרבי..- אנחנו בחרנו על אישים בישראל) ואיזה שאלון או חידון שכל ילד שממלא  נכון מקבל תמורתו פחית קולה-וזה קורה בהפסקה- אחת לשבוע...הביתה חזרנו סחוטות אז שכחנו בכלל ללכת לסטארס,ובמקום זה ישבנו על הפרוייקט בר מצווה שאמור להתחיל למחרת וחייבת להיות פתיחה מפוצצת (עכשיו בזה יש יתרון בקייב-לחבר'ה אין בנ"ע או איזשהו מקום דומה אז כל דבר שנעשה וכל הפעלה ומשחק  די מלהיב אותם- אפילו את הי"אים והסטודנטים (כפי שיסופר בהמשך..) 

ומה יותר טוב לפעולת פתיחה מאשר כמנהגנו מימים ימימה- עשינו להם "חפש ת'מטמון" -כמובן לפני זה היתה ישיבה עם המנהל שהזהרנו לגבי האקשן שיהיה והוא אישר- כי פה הילדים יחסים מחונכים ולא נוהגים ביומיום לרוץ ולצעוק ולהפוך את הבצפר...התחלנו לקשט את הקירות מחדש, ולאחר הישב"צ יצאנו להחביא את החידות שהיו על דמויות מרכזיות והשורשים היהודיים-החלק הראשון של הפרוייקט יעסוק בשורשים היהודיים של הילדים..והרי  צריך מהתחלה...אז על תחילת השיעור סידרנו מעגל (כדברי רני רוזנהיים-במעגל כולם שוים- וזה סדר שהכי טוב להעברת שיעור לא פורמלי...) פתחתי בהקדמה קצרה ויצאנו לחפש את השורשים. .אברהם אבינו היה בדלת מכיון שהוא ישב פתח האוהל ואז גם הפתק הבא היה בכניסה לבצפר וכ'ו...ולבסוף היה משה שלא רק הנהיג את עם ישראל אלא גם לימד אותם תורה וככה חזרנו לכיתה ל"קולולו" וסוכריות באויר,עוגה ושתיה לרגל פתיחת פרוייקט בר מצווה...

סיכמנו כשעברנו על כל אחת מהדמויות ומי שידע סיפר מה שהוא יודע,הסברנו על חשיבות הקשר שלנו לשורשים,והבאנו גם משימה לבית (כמו מורות מן המניין-בעעעעעעע)- כל תלמיד צריך להביא איזה חפץ יהודי מהבית שלו עם הסיפור שמאחוריו-ומיד נשאלה השאלה-ומה עם מי שאין לו שורשים יהודיים?- אבל גם לזה היינו מוכנות!!!-מכיון שזו המציאות פה ואנחנו מדברות בכלליות בתקוה שהדברים יגעו בנקודות היהודיות שישנן אצל חלק מהתלמידים...-וב"ה הפתיח היה מעולה!..ואח"כ כבר חזרנו לשאר העיסוקים-לשגע את אנדרי, ולעזור לתלמידים בעברית...עד שחזרנו היינו ממש עייפות-  שעה אח"כ ישבנו באיזבושקה לישב"צ עם ולד,רגינה ואלישע לגבי הסניף...

(זה היה מאוד נצרך לאור הזעזוע שלנו מפעולת "ההרפיה" (כך ולד תירץ זאת) שולד העביר ביום א'-  ציור השעונים בהשראת הצייר היהודי מרק שאגל.....ולאחריו ב9 בערך התפנינו לניסיון הכנת הבורקסים למסיבת ר"ח שנעשה ביום רביעי ל"סטארס" באיזבושקה...  התחלנו בהכנת העיסה- והיות ולא היה לנו מועך לתפו"א אני סינג'רתי את ידי לעבודה..(כי כמה אפשר לנסות לעשות פירה עם מצקת למרק?)-אחרי שהצלחנו להדליק את התנור (לזרוק גפרור ולהדליק את הבפנוכו שלו..) ונפל לנו איזה בורקס פנימה (לגיהנום הההההההה) חגית הלכה להתקלח ואני לשבת ולנסות לסיים את הפרק הזה..אחרי  כמה זמן עולה באפי הסתום מעט ריח שריפה...אז כיבית את התנור..מזל שרעיה באה ואנחנו החלטנו שבגלל שהאש בתנור שלנו היא רק מלמטה כנראה הם נשרפו מלמטה בלבד ולמעלה בכלל לא נאפו...אז רעיה לקחה אותם כדי שיאפו כמו שצריך לתנור שלה (שהוא באמת מודרני למדי...בניגוד לכבשן שלנו..)

יום רביעי יצאנו ל"שמחה" ומיהרנו לצאת  ב3 בערך כי ב6 יש לנו "סטארס" בדירה... הבעיה היא שמוניות בקושי יודעות איך להגיע לחור הזה (הבצפר נמצא בין בניינים ואף אחד לא יודע באמת איך להגיע לכניסה שלו..אז חיכינו עד שנמאס ויצאנו  לכביש לתפוס מונית...וכמה שלא תכננו לבסוף עצר לנו טרמפ...זו היתה נסיעה ארוכה...ולבסוף כשהגענו ישר חגית רצה להביא חד"פ מהמדרשה ואני לקלף ירקות...לאט לאט גרשון ורגינה הגיעו לעזור, ולד התקשר להגיד שהוא קנה מה שצריך ושתוך 10 דקות הוא גם בא (אחרי ¾ שעה חששתי שהוא הלך לאיבוד..) לאט לאט החלו לטפטף סטודנטים..ואנחנו התחלנו לחשוש...(משו כמו פחד במה..)ציון הגיע מהארץ והביא לנו שוקולדים בדיוק כשהתחלתי לחשוש למלאי שלי. הוא פתח בדבר תורה קצר ואנחנו כבר המשכנו במשחק "הרוח נושבת" שכרגיל היה ממש מוצלח תודה לה' יתברך...והמשכנו במשחק שעשינו בסניף עם הסולמות ונחשים...שגם נהננו ממש..

ולאחריו אלישע דיבר ואנחנו ערכנו את האוכל- השולחן היו ערוך לתפארת כל מארחת פולניה אסטתית!!!!(אהמ...ע"ע גיסתי..)-הירקות שאני סידרתי, הסלטים ואפילו הבורקסים שמראש חשבנו להזהיר אותם שממש לא כדאי (בעיני הם היו סבירים למדי-חגית ממש לא מתה עליהם..)- אפילו הם קצרו את מיטב המחמאות-וכמובן גם הג'לי הישראלי שבמקור שכחנו ממנו לגמרי והכנו בזמן שמלא חבר'ה כבר הגיעו....טוב..בעיקרון סיימנו את הפעילות וגם האוכל וגם התמונה- לשלוח לדוחות..החבר'ה לא רצו ללכת!!! וכבר איזה 9-10 בלילה! אז שיחקנו ב"של מי השורה הזאת" ואז כבר בשלב מסויים אלישע רמז לולד שירמוז לכולם שכבר מאוחר ואנחנו צריכות לישון ואנחנו גם עובדות..

-אחרי שעה הם הלכו-אחרי שעזרו לנקות ולקחו ת'זבל- זה ממש ריגש אותי! ואנחנו ניקינו ופרשנו לישון עייפות אך מרוצות!!! יום חמישי ישר נחתנו לעבודה ולהמשך הכנת הקירות לחודש חשון...עברנו לשגע  את אנדרי ולהרוס שוב את הלמינציה..(אנדרי הוא האחראי מחשבים החדש במקום איגור..שלא מבין מאיפה נחת עליו הנזק מישראל...)

ושוב צריך לפתוח את פרוייקט בר מצווה לכיתה המקבילה..גם הפעם השבח לה' היה מוצלח למדי-לטעמי קצת פחות מהפעם הקודמת אבל ב"ה...בבית חגית עבדה שעתיים על מצגת ממש יפה לזכר ר...(לא,לא רחל אימנו..) רבין...שנעשה בשגרירות..הספקנו גם לצאת לחנות מול האיזבושקה- הזולה בינהן וקנינו מכנסיים לחורף...יום שישי עוד לפני שאנדרי הגיע בכלל אנחנו כבר ישבנו בחדר מחשבים הראשי וניסינו להדפיס ולניילן מבלי להרוס שום דבר...(תארו לכם הבעת פניו על הבוקר כשהוא נכנס וראה אותנו במחשבים? -זהו יש לנו סיסמא של מורים...אבל הוא היה נחמד וחייך ועזר לנו הרבה בתרגום לאוקראינית שזה בעצם רוסית מקולקלת...) חזרנו הביתה- אני יצאתי להחליף $בצבע ירוק ולעשות קניות,חגית שטפה את הבית..ושמה על חנה את הכאפיה שלי, חנה הראתה את זה לאמא רעיה שאמרה לה שזה של ערבים, חנה חזרה לחגית ואמרה שאמא אמרה שזה של..(מילה שחגית לא הבינה) אז חנה עשתה לחגית תנועות של מפלצת.. חגית חשבה שזו מפלצת,והסתבר שהכונה לערבים..(טוב סוג של מפלצות..),בשבת גם חנקין חגגו 6 שנות נישואים- מתוכן 5 בשליחות! בער"ש היו כנראה איזה אורחים מכובדים במדרשה אז הארוחה היתה ממש מגוונת ועשירה מתמיד!  בבוקר התבלבלו וקראו הפטרה רגילה במקום של שבת ר"ח-  איזה פאדיחה....

אכלנו אצל חנקין  ואחכ אחה"צ היינו עד מוצ"ש אצל שיטרית ואנה ויעקב אמרו שהם לא מבינים מה זה "היער הקסום" ומאיפה הילדים שלהם יודעים על עוף חול, חד קרן וקנטאור..(נאלצתי להודות באשמה שאני מכניסה לילדים שטויות לראש..) אבל אח"כ יובל ובניה סיפרו לי סיפורים על מכשפות וקנטאור עם קרן במצח...הסיפור הבא שסיפרתי להם היה כבר של רבי נחמן...וזהו לבנתיים...מצטערת על האורך...(התחלתי לכתוב את הפרק עוד שבוע שעבר-פשוט לא היה זמן לסיים ובנתיים נתווספו חוויות!!!

"אז היו שלום ותודה על הדגים"(המדריך לטרמפיסט בגלקסיה-לא באמת קראתי את זה זה פשוט משפט שנחרט בי ממש..)

 

"לכל מקום שאליו אני הולך אני הולך לארץ ישראל (אדם נמצא היכן שמחשבתו נמצאת..")

 

אוהבת המון ובאמת שאין על עם ישראל על ארץ ישראל ועל מזג האויר בישראל!!(הקור התחיל אצלנו-מחר כנראה נקנה מגפיים...)...

 

 

 

 

 * הפרקים נכתבו  לפני כשנה...ומפרסמים מקץ שנה..עכשיו אני בארץ היפה שלנו!=)