בס"ד.

 פעם הלכנו שבי , במין התנשאות אליטסטית, אחר : "משל העגלות".

 אלו שנדחקות לעלות... ומי מלאה יותר , להיות מועדפת על רעותה.

  ולעניות דעתי , אין ולא היה ולא יהיה : "שתי עגלות".

 עגלת הגאולה אחת היא לכלל ישראל  והיא נושאת את כולם: "בם היוור ופיסח"- על הטוב והרע שבהם.

 "והשניים" הם בכלל : "הגלגלים", הנושאים ומוליכים את העגלה:

 גלגל אחד : "למשפט"

 וגלגל אחר : "לצדקה"

  גלגל המשפט צריך להודות, די מקרטע[בכל זאת זכינו לעצמאות וממלכתיות המאפשרת חיים]

 אך גלגל הצדקה תקוע ממש אינינו זז כלל.....

 וכך אם נבקש, לדחוק בעגלה , שתמשיך קדימה, היא תתפרק ! ! !.

על כן, לטוב לנו, שהיא לפי שעה, עומדת על עומדה - כברירת מחדל.

 ואומנם כולנו : "נבוכים בארץ".

עד אשר נתעשת, להתניע סוף סוף גם את גלגל הצדקה , ולו במעט על מנת שתמשיך לה העגלה גם אם תקרטע לאיטה.

  ולספקנים במהות ה"אתחלתא" 

  "בעתה אחישנה"

  המחלוקת סביב ביטוי זה למעשה נפתרה מינה וביה ומכורח המציאות  

,  עצמה. זהו ביטוי דו רבדי ודו משמעי.

 שהרי לא בכדי נכתבה המילה : "בעתה " , בלוא האות : "יוד"

  מתי מבחינת הזמן בעיתה אחישנה, כשמבחינת המהות ההסטורית  אתן לה לחוש : "בעתה" : מהומת וחרדת אלוקים -"בעתה אחישנה". .בעתה אתן לה לחוש,  קודם לאחישנה מבחינת הזמן..

 אם כן הגאולה - גאולת הקץ באה, בסמיכות ומיד לאחר "בעתת השואה" לאחר שחשנו בה בנוראה שבבעתות .הגיעה העת ל"אחישנה" - במובן של "זירוז"- בהקמת מדינת ישראל.