אז על מה ולמה..

בסוף שנת תשס"ז עוד לא ידעתי מה יעלה בגורלי לשנת תשס"ח,

אחרי שנת שירות לאומי לא פשוטה רציתי לנוח, לעשות דברים שבא לי,

בלי הרפתקאות נוספות- אני תמיד תמהה על עצמי איך יש לי הכשרון הגדול להכניס את עצמי בכח לכל חור וצרה אפשריים...וככה לאחר התחבטויות ודילמות קיבלתי הודעת ס.מ.ס לגרופ בנ"ע שלי "שליחות בחו"ל..." אז אמרתי שאנסה- ולו סתם בשביל העיניין..שלחתי קורות חיים (היו לי ככ הרבה ב18 שנות קיום שלי על האדמה הזו..) ויומיים אח"כ אני מקבלת טלפון מ"בת עמי" קיבלנו את הקורות חיים שלך היינו רוצות שתבואי לראיון לש"ל בחו"ל..

באותו רגע שהיתי בהנהלה הארצית של בנ"ע...ולא הבנתי- אני? שירות לאומי?- לא תודה! שנה אחת הספיקה לי..אם שליחות אז בכל מסגרת שהיא רק לא ש"ל! הגברת תמהה למה שלחתי להם קורות חיים והסברתי שלא שלחתי להם וכנראה יש העברה אוטומתית למייל שלהם..אבל אחרי התחבטויות רבות כמו תמיד עולה התירוץ המנצח: "למה לא בעצם?" מתי תהיה לך עוד הזדמנות כזו? וככה מצאתי את עצמי חוצה את ירושלים לכיוון משרדי "בת עמי" הגעתי לראיון, עניתי על המבחן-גם על החלק באנגלית סתם בשביל הכיף כי בכלל לא עניינו אותי ארצות דוברות אנגלית! אח"כ החלו ההזמנות ליום עיון ומיונים, דרישות להכנת פעולות והפעלות שונות וכ´ו..ובינתיים גם הודיעו שהתקבלתי,

ועכשיו מחפשים לי שותפה...בקיץ הגיעו גם עדי ונעמי שהן יועדו למוסקבה והכירו זו את זו שנים מאותו הכפר והאולפנא..ויחד היינו שלושתנו בסמינר קיץ כשלא באמת הבנו מה אנחנו עושות שם..לרוב הברזנו מהיחידות וישנו בחדר...ואני גם בכלל לא הכרתי אותן..במהלך 10 ימי הסמינר שחלקם היו  מעניינים ורובם לא, התברר כי יש בקיעים בין אחת הבנות של לונדון לשתיים האחרון עמן היתה אמורה לטוס..ולי חסרה עדיין שותפה..הן לא הסתדרו ככ בינן לבין עצמן ולבסוף חגית החליטה שהיא לא טסה איתן! וזה אחרי נסיונות שכנוע ומאמצים זה פשוט לא היה קשור לחבר בינהן..לבסוף התגלגלו הדברים שחגית טסה איתי-אני דוברת רוסית,(אשכנזיה כמסתבר)וחגית שעד אותו רגע של ההחלטה לטוס לא ידעה ולו מילה ברוסית ולא על רוסים כמעט..-למעט אלו שעבדה איתם בשנת שירות או נפגשה בארעי ברחוב....

וככה כל אחת עם מנטליות שונה לחלוטין עירוניסטית ויושובניקית, אולפניסטית ותיכוניסטית,צברית ולא צברית וכל מה שתרצו...מתוקתקת ורחפנית,מסודרת ומפוזרת..וגם  לא מכירות אחת את השניה בכלל!

יצאנו לדרך אל ארץ נוכריה- אוקראינה, אותה אוקראינה שבה התחילה החסידות, אותה אוקראינה שממנה יצאו גדולי יהדות וציונות אותה אוקראינה שכמעט ולא נותרו בה יהודים ואלו שנותרו עומדים בפני שואת התבוללות..

 

wellcome to our שליחות

ככה יצאנו חגית ואני שתי ישראליות הזויות לעולם החיצון...