[ליצירה]
לא הבנתי
אתה בעצם טוען שהבית הוא מערכת כל כך עמוסה וטעונה בהקשרים, זכרונות וחוויות,
והנוכחות הזו כ"כ טעונה ומלאה, עד שהיא מייצרת שתיקות ופאסיביות אצל האנשים שחיים בסביבה הזו?
[ליצירה]
מכירה את שירו של יצחק שליו "בהרים" ?(מופיע בספרו "מעשן את מקטרת רעי") נראה לי שהשכלתם לגעת באותן נקודות עומק...
[ליצירה]
[ליצירה]
מקסים ומעורר מחשבה
מקסים ומעורר מחשבה
לדעתי מה שקשר כ"כ את הילדה לדימויים הקסומים שבסיפור היה ההבנה שלה שזוהי תמונת המציאות כפי שהיא , כלומר- מבחינת הילדה, התיאורים ששמעה היו הצורה הבסיסית והראשונית של מה שראתה, שמעה, הרגישה, או במילים אחרות - הדבר הכי ק ר ו ב לתודעה שלה, (ולכן עולה תחושת שבר כל כך חזקה).
ואנחנו ה-'מבוגרים' , דווקא ה ר י ח ו ק שלנו מהמימדים הסמויים והנעלמים הללו הופך אותם (ואת הסיפור הזה...) לכ"כ יפים ונוגעים לנו.
השאיפה היא שבסופו של דבר לא תהיה ה ת נ ג ש ו ת בין שני אפיקי התודעה השונים כל כך (הילדה-התלמידה והמבוגרת- המורה) אלא ה פ ר י ה , פשט עמוק שצומח מתוך מורכבות בלתי פתירה...