[ליצירה]
מקסים ומעורר מחשבה
מקסים ומעורר מחשבה
לדעתי מה שקשר כ"כ את הילדה לדימויים הקסומים שבסיפור היה ההבנה שלה שזוהי תמונת המציאות כפי שהיא , כלומר- מבחינת הילדה, התיאורים ששמעה היו הצורה הבסיסית והראשונית של מה שראתה, שמעה, הרגישה, או במילים אחרות - הדבר הכי ק ר ו ב לתודעה שלה, (ולכן עולה תחושת שבר כל כך חזקה).
ואנחנו ה-'מבוגרים' , דווקא ה ר י ח ו ק שלנו מהמימדים הסמויים והנעלמים הללו הופך אותם (ואת הסיפור הזה...) לכ"כ יפים ונוגעים לנו.
השאיפה היא שבסופו של דבר לא תהיה ה ת נ ג ש ו ת בין שני אפיקי התודעה השונים כל כך (הילדה-התלמידה והמבוגרת- המורה) אלא ה פ ר י ה , פשט עמוק שצומח מתוך מורכבות בלתי פתירה...
[ליצירה]
לא הבנתי
אתה בעצם טוען שהבית הוא מערכת כל כך עמוסה וטעונה בהקשרים, זכרונות וחוויות,
והנוכחות הזו כ"כ טעונה ומלאה, עד שהיא מייצרת שתיקות ופאסיביות אצל האנשים שחיים בסביבה הזו?
[ליצירה]
תגובה ל-משוררת
נראה לי שיש כאן שני שלבים-
החוויה עצמה שהיא ויטאלית ובלתי-אמצעית,
והמבט השני המעבד,הממשיג,המתבונן
2 הזרמים הנ"ל מפרנסים ומעצימים זה את זה,
רק אדם עם נפש של אמן יכול לראות ,למשל, פרח שגדל ליד מוסך ולהתרגש. התרגשות שהוא ירצה לבטא בצורה הכי עדינה ורגישה
[ליצירה]
יפהפה
אהבתי במיוחד את הפיזור של השורות-
בחלק הראשון את נותנת מרחב יצירה גדול למילים ולמחשבות ארוכות יחסית שמתפתחות לאט
החלק השני, שמתאר את הפניה שלך לילדה והשיח שלך איתה , דחוס יותר ובנוי בצורה של פינג-פינג התרשמויות.
2 השורות האחרונים בהם סיכמת את המפגש היוו סוג של סינטזה בין החלקים הקודמים-הן מצ"א מעבירות תאור של משהו מאוד ברור שקרה אבל גם יוצרות אפקט של תחושה ומחשבה שממשיך להדהד אחרי הקריאה