מצטרפת לציידת חלומות:
התמונה כואבת בגלל הסיטואציה שהיא מתעדת, אך אופן הצילום לא שימש כאן למטרות התמונה.
לדעתי הפספוס הוא בתיעוד הסיטואציה איך שהיא- יכולת לפרסם את התמונה הזו בעיתון והיא היתה בסדר, הקומפוזיציה טובה, וגם הפוקוס, ומבינים מה קורה. אבל יכולת להוציא מהסיטואציה הזו הרבה הרבה יותר: יכולת למשל להשתמש בזום וליצור תמונת תקריב (cloze up) מזוית אחרת: יד של אחת הטרמפיסטיות מקרוב מפוקסת וברקע רואים את התמונות והפרחים וכו'. או שהפוקוס הוא דווקא על מה שרחוק ולא על היד.
בכלל בסיטואציות כאלו כדאי לקחת כמה שיותר תמונות מכל מיני זויות.
המשך לצלם!
סתיו
[ליצירה]
ביקורת לבקשתך
מצטרפת לציידת חלומות:
התמונה כואבת בגלל הסיטואציה שהיא מתעדת, אך אופן הצילום לא שימש כאן למטרות התמונה.
לדעתי הפספוס הוא בתיעוד הסיטואציה איך שהיא- יכולת לפרסם את התמונה הזו בעיתון והיא היתה בסדר, הקומפוזיציה טובה, וגם הפוקוס, ומבינים מה קורה. אבל יכולת להוציא מהסיטואציה הזו הרבה הרבה יותר: יכולת למשל להשתמש בזום וליצור תמונת תקריב (cloze up) מזוית אחרת: יד של אחת הטרמפיסטיות מקרוב מפוקסת וברקע רואים את התמונות והפרחים וכו'. או שהפוקוס הוא דווקא על מה שרחוק ולא על היד.
בכלל בסיטואציות כאלו כדאי לקחת כמה שיותר תמונות מכל מיני זויות.
המשך לצלם!
סתיו
[ליצירה]
כן, בהחלט מזכיר את "הצצה"
-אבל שונה!
אלדר:
א. גם בתמונה הזאת הייתי מנסה לפתוח צמצם עד הסוף ולהתקרב כמה שיותר
ב. נראה לי שיש יותר מידי מסגרת לתמונה (יותר מידי ירוק) גם כאן הפתרון הוא פשוט להתקרב (או עם זום)
חוץ מזה- תמונה יפה ומעניינת!
[ליצירה]
א. תודה לכל המתלהבים!
ב. סתיו- הפעם אני לא כ"כ מקבל את הביקורת (שלא כמו ביצירה "צומת הגוש" שהיא היתה יותר במקום..) הפוקוס והצמצם הפתוח הם בכוונה כדיי לתת לגלים ולחול תחושה של אינסוף,
גם בעניין של הקומפוזציה אין טעם לעשות כאן שלישים כי אז יהיה הרבה שטח מת מה גם שכאן התמונה לא חצויה בדיוק בחצי, אבל תודה בכל אופן...
ג. ערוגה- הסוד כאן הוא כמו שסתיו אמרה- צמצם פתוח ופוקוס על המרכז,
התמונה צולמה מגובה החול (כן המצלמה שרדה את זה- וזהירות מהגלים הבאים...),
והכי חשוב עם הרבה רגש- לטעמי זה הסוד הגדול...
[ליצירה]
רוני-
את קצת סותרת את עצמך
מצד אחד קשה לך עם השם "חממות" ואת אומרת שזה מגביל את הדמיון,
ומצד שני את אומרת שיש משמעות לשם.
אני ינסה להסביר את התאוריה שלי: לענ"ד לתת שם כזה או אחר או כותרת מסויימת זה כמו לתת הסבר לשיר או לבדיחה, כל היופי בתמונות שכל אחד בהסתכלות שלו רואה את התמונה אחרת ולכן אני לא אוהב לתת שמות (מה לעשות שיש פרט טכני שחיבים לתת כותרת אחרת אנשים לא יידעו באיזה יצירה מדובר ואני משתדל לתת משהו פתוח כמה שיותר)
עד כאן נאומי להיום....
[ליצירה]
זה נקי מידי בשביל להיות בעיר-העתיקה, לי דווקא זה הזכיר את צפת....
[ליצירה]
[ליצירה]
נראה לי....
בס"ד
שהקטע הזה רדוד מאד לעומת מה שהרגשת בארוע עצמו.
ואם כבר הזכרת את השירים ששרתם שם, אני אישית כבר לא מסוגל לשמוע חלק מהשירים, נמאס מהקטע הזה שמנסים כל פעם לחזור ולחוות מחדש את החוויה ע"י השירים ולא מבינים שככה רק שוחקים אותם,
מעניין אותי לדעת אם יש עוד אנשים שחושבים כמוני ואשמח לשמוע תגובות ולפתוח דיון בנושא...
[ליצירה]
תמונה מעניינת,
אגב זה שהיא בשחור לבן לא הופך אותה לילדה של פעם אלא אם כבר לתמונה של פעם- חשבי על כך.
מעבר לזה היתי ממליץ לשים את האובייקט (הילדה) לא בדיוק באמצע אלא יותר בכיוון המנוגד להסתכלות (צד שמאל של התמונה).
בברכת ביקורת בונה,
יוחאי
[ליצירה]
חברים יקרים-
לרגל שנה לגירוש, התמונה מוצגת ב"מרכז בגין" בירושלים במסגרת תערוכה של אומני בנימין.
ממולץ מאד לבוא,להתרשם, לראות ולזכור.
התערוכה תהייה פתוחה עד ט"ו באב.
בשורות טובות,
יוחאי.
תגובות