[ליצירה]
לאביב וסתיו, אשר שיר ברוח האביב לנו מגיש. אני מסכימה באוםן כללי עם המגיבה הראשונה שהבית הראשון והשלישי טובים מהשני שהחריזה בו מאולצת לפי עניות דעתי בעקבות כך גם השפה מאלצת. כמו:
"דמותך המוארת
באור עוטרת.
את מתרחקת
תמונתך חובקת."
לו הבחירה היתה בידי הייתי כותבת כך:
דמותך המוארת
באור זוהרת.
את מתרחקת
צלליתך בוהקת.
אך השיר הוא שלך וכבר אמר נתן יונתןז"ל שלמשורר יש חרות היצירה. אגב רצוי לנקד מילים דו משמעותיות, כמו:
ניצני אביב
קמלים עדיו
האים שורה שניה היא:
קמלים עֵדַיו או לשם אילוץ חריזה:קמלים עָדִיו.
לאה.
[ליצירה]
שיר נוּגה
לאביב וסתיו,המביא לנו שיר נוּגה עם בוא האביב.אוי לאותו הולמס שכיכב (אף,שלא נוכח פיסית,) בתוכניתו של טל ברמן, האם גם אתה בתכנית צפית, הושפעת ואת אומללות השיכור העלת? השיר קצר וטוב.אך, חסר ניקוד במילים כד י שרק תוך קריאה חוזרת ניתנות להבנה.
לאה
[ליצירה]
שושן צחור
הוֹ, נפשות צעירות אוהבות, את אהבתן כך מבטאות. אך החריזה מה כאן עושה ואת הפרח "שושן צחור" לצרכיה קימטה? וכך אמרה:
וָאָבִיא לָךְ
"פֶרַח צְחוֹר שׁוֹשָׁן
וְדְבַר אהבה
עָרֵב ונוֹשָׁן ".
לאה.
[ליצירה]
אור חולני
איני בטוחה שמקום היצירה בסיפורת. זה נראה פילוסופי, פסיכולוגי. לטעמי ,יש יותר מדי חזרתיות של משפטים. דרושה עריכה ,תימצות וקיצור . אז-כשיהיה קצר, יהיה יפה ומעניין. הדימויים ,הצבעים והתחושות ידברו אל הקורא. הערת אגב:את המילה חולני רצוי לנקד. חולָני או חִלוני.
תגובות