צָעַקְתִּי "קָרְבָּן!"

אַך אֲנִי הַשּׁוֹחֵט,

"עָלַי הַמַּשְׁחִית!"

וְיָדִי בַּמָּקֶבֶת,

אוֹי, מָה אֶעֱנֶה

עֵת אֶפְגֹּש בָּאֱמֶת

עֱרוֹמָה , וְנִגְלֵית

וְכוֹאֶבֶת . . . ?

 

 ´אחד היסודות של התשובה במחשבתו של האדם הוא הכרת האחריות של האדם על מעשיו, שבא מתוך אמונת הבחירה החפשית של האדם. וזה גם כן תוכן הוידוי המחבר עם מצות התשובה, שמודה האדם שאין שום ענין אחד, שיש להאשימו על החטא ותוצאותיו, כי אם אותו בעצמו. ובזה הוא מברר לעצמו את חופש רצונו ועצם יכולתו על סדרי חייו ומעשיו, ומתוך כך הוא מפנה לפניו את הדרך לשוב אל ה´ לחדש את חייו בסדר הטוב אשר יכיר שהוא מוצלח בעדו כאשר ישאב ממקור הדעת, המתחבר אל קדושת אור התורה, המשיבת נפש..´

אורות התשובה טז א