[ליצירה]
אוי..
כ"כ כואב,
כ"כ נוגע.
[חיכיתי לשיר חדש ממך]
מאחלת לך מציאת אותה ו' במהרה במהרה! [ואל תשכח לשתף אותנו גם בשמחה באיזה שיר.]
נ.ב
אני יוצאת אהבלה- אבל לא ירדתי לסוף דעתך: מהו "רבע ירח"?
[ליצירה]
אני לא עונה במקום המשורר
רק יכולה לומר מה עבורי רבע ירח בשיר.
רבע ירח כמו ציור מטאפורי שעליו ניתן לתלות את ה-וו שהוא מוטיב מרכזי בשיר
כמו כן ירח מסמל רומנטיקה.
מסמל כליה והתחדשות
[ליצירה]
נהדר.
אם הבנתי נכונה את השיר, אזי שאבתי ממנו קורת רוח, וכדלהלן:
כמובן, וי"ו ההיפוך, הפיכה של עתיד לעבר/עבר לעתיד.
מאבל ויגון של חורבן הבית, הפיכתו בעזרת וי"ו החיבור לחג אהבה, את הבית אשר נחרב אנו מקימים מעפר, בנין זוגי עדי עד אשר שכינה שורה שהרי "זכו שכינה ביניהם" והמשמחם כאילו בנה אחת מחורבות ירושלים וכו'.
וָו הַחִבּוּר
אֵלֶיהָ
שֶׁאֵינָה, בְּעֵינַי, רַק
רֶבַע יָרֵחַ
בעיניי רבע הירח התפרש כמשולש, שהרי רבע מירח מלא שווה למשולש.
משולש, הברית בין בני הזוג לאלו-הים.
בעניין הריח, א"א שלא להזכר בשירו של אלתרמן המכיל את המשפט הכ"כ טעון:
"מאגמיהם המים ניבטים אלינו שוקט העץ באודם עגילים ולעד לא תיעקר ממני אלוהינו תוגת צעצועיך הגדולים."
בברכת צלחה.
פאתוס.
[ליצירה]
הדיון הזה הוא כל כך כיפי עבורי!
קראו את השיר "קשת" שלי ותבינו למה אני כל כך מתמוגג. פשוט שחררתי אותו קצת והוא כבר הופך לפלסטלינה בידיים שלכם.
בכל אופן - זה הרעיון כמו שאני התכוונתי אליו. אני מקווה שמותר לגלות "למה התכוון המשורר", אם כי ייתכן שמשרד החינוך אוסר זאת בשל גזלת הפרנסה ממורים לספרות שמבזבזים את ימי תלמידיהם לריק.. : )
ובכן, הרעיון נסב סביב ההבדל הפעוט שבין ט' באב לט"ו באב. כפי שאתם יכולים לראות , ההבדל מתמצה בוא"ו, אבל הוא"ו בעיני הוא לא רק ששה ימים שבין ט' לט"ו, שהם כרבע ירח, אלא מסתבר שלוא"ו הזו יש משמעות עמוקה הרבה יותר. ראשית בהיותה כלי לשוני להיפוך הזמנים וכאן הרחבתי את משמעות ההיפוך להיפוך כללי של מצב - ממצב של חורבן למצב של בניין, ואם אני מסתכל על חורבן הבית הכללי וחורבן הבית האישי שלי כרווק נואש, הרי שתוספת הוא"ו, מהפכת את הזמנים ומביאה אותי מט' באב לט"ו באב שהוא יום המיתקשר במשמעותו לבנין הבית וחיבור זוגי , הכולל הן את החיבור הזוגי האישי והן את התכללות כנסת ישראל וקודשא בריך-הוא בבנין בית הבחירה בקרוב בימינו.החיבור הזוגי הזה, גם הוא, למרבה ההפתעה רמוז בוא"ו הזו של ט"ו באב, שמשמשת כידוע גם ככלי לשוני לחיבור מילים ומשפטים. ולבסוף לא יכלתי להתעלם ממשמעות המילה וו- דבר להיתלות עליו. זה זמן רב שאני נתלה בוו הזו של נחמת ט"ו באב ואולם טרם נראית גאולה באופק.... :-) מקווה שהייתי בהיר די הצורך.
[ליצירה]
איך? איך
לא הגבתי על זה קודם?
אני לא יכול להוסיף דבר , אבל יש פה פשוט נצנוצי גאונות!
והתיאורים שלך ...כל קטע הוא יצירה בפני עצמה...
מונולוג חי ונושם ( אני חושב שראוי להכניס את זה למונולוג..אבל מי אני?)