לֹא שַׁרְתִּי עַל בָּמוֹת הַקּוֹלֶקְטִיב וְלֹא פִּישַֹקְתִּי רֶגֶל בַּכִּכָּר וְאִם לֹא תְּקַבְּלוּנִי בְּלִי תְּנַאִים מוּטָב שֶׁתִּשְׁכְּחוּ אוֹתִי בִּכְלָל. וְלֹא סְמַכוּנִי נֶשֶׁר וְדַיָּה אֶלָּא מִתּוֹךְ כַּרְעֵי הָאֲדָמָה וְלֹא תִּגְֹשוּ אֶלָי קָרוֹב מִדַּי וְרַק תַּבִּיטוּ בִּי מֵהַמֶּרְחָק. בֵּיצָה אֲנִי תַּמָּה וַעֲגֻלָה כְּאֶבֶן מִתְגַּלְגֶּלֶת בַּשָּׂדֶה וְלֹא רָאָה אָדָם וְלֹא שָׁמַע וְאִם הִבְחִין אֲזַי לֹא יזהה. שְׁלֵמָה הָיִיתִי כָּל יְמֵי חַיַי בֵּיצָה סַלְעִית פְּשׁוּטָה סְגַלְגַּלָה וּבְקִרְבָּה גְּבִישִים בְּמֹושָבָה עוֹלָם אַחֵר בְּתוֹךְ החֲשֵׁכָה. וּמִגְּבִיֹשַי אֲנִי שׁוֹאֶבֶת אוֹן וְהֵם צוֹמְחִים בְּבֶטֶן הַמְּעָרָה, אֵינִי מַרְשָׁה לַקְּרוּם שֶׁלָּהּ לִבְקֹועַ מִפַּחַד פֶּן תִּפְרַח לִי הַנְּשָׁמָה וַאֲנָשִׁים יָבוֹאוּ אֶל בֵּיתִי וְכָל אֶחָד יִטּוֹל גָּבִישׁ אֶחָד אוֹ שְׁנַיִם יִטְמֹן בַּכִּיס יֵלֵךְ מִשָּׁם בְּנַחַת וּבְחַדְרוֹ יָצִיץ בָּם פַּעַם אוֹ פָעָמַיִם אוּלַי יַנִּיח נִשְׁמָתִי בְּתוֹךְ עָצִיץ אוֹ מַתָּנָה לִגְבֶרֶת מִזְדַּקֶּנֶת וְגַם אֲנִי יֵשׁ לִי כַמָּה מֵאֵלֶּה שֶׁל בְּנֵי אָדָם ֹשֶפַּסוּ מִן הַחֶלֶד. אוּלָם גָּבִישׁ אֶחָד חָרִיג שׁוֹכֵן שָׁם גָּדוֹל כְּנִיב קִדְמִי שֶׁל בַּרְדְּלָס אַף פַּעַם לֹא חָזָה בְּאוֹר הַשֶּׁמֶשׁ וְרַק צָמַח וְגַם הִגְבִּיר בָּעֲלָטָה וְאִם תַּקִיש בּוֹ צְלִיל יַפִיחַ כְּמַפֹּלֶת וְהוּא חוֹלֵש עַל כָּל הָאֲבָנִים שְׁהוּת דַּיָּה קִבֵּל לְהִתְפַּתֵּחַ אֶפְשָׁר לוֹמַר שֶׁהוּא גַּם קְצָת אַלִּים וְהוּא בִּפְנִים יָכוֹל להתנועע חֵרֶף טִבְעֹו, שֶׁל אֶבֶן הַדְּמוּמָה, וְהוּא נוֹקֵש וּמְשׁוֹרֵר בְּלִי הֶרֶף לַמְרוֹת חַיֵּי כְּפִיָּה בַּמְּעָרָה. וְהוּא רוֹצֶה לָצֵאת , לִהְיוֹת לְטֶרֶף שֶׁל צַיָּדֵי הָאֲבָנִים וְהַצּוֹרְפִים לִהְיוֹת תַּכְשִׁיט עַל עֲטָרָה שֶׁל מֶלֶךְ לִמְצֹא מָקוֹם בְּתוֹךְ הָאֲנָשִׁים וְהוּא בּוֹגֵד וּמְסֻכָּן, אֲנִי פּוֹחֶדֶת הוּא יַהֲרֹס אֶת צֶלֶם עוֹלָמִי בְּכֹחַ הוּא פּוֹרֵץ מִתּוֹךְ הָרֶחֶם וְאֶת בֵּיתִי נֹותֵץ לִרְסִיסִים. *** (translation by the author) I did not sing on the collective hills Nor spread my legs upon the public squares And if you don’t accept me unreserved You might as well forget me as it were Nor did the spotted eagle hatch me in its nest But from the thighs of mother earth came forth Do not come near me, do not come too close Just watch me from a distance, that is all. I am an egg, unblemished, oval, round Am like a rolling stone or pebble in the fields That no men ever saw or heard the sound And if they did they wouldnot know it`s real. עֵץ הַיַּתְמוּת שֶׁל מַרְגָּרִיטָה עֵץ הַיַּתְמוּת שֶׁל מַרְגָּרִיטָה צָמַח בְּאֶמְצַע הַכִּכָּר בְּרַחֲבַתוֹ הִיא מִתְעַרְטֶלֶת לְנוֹכַח עַם וְהַקָּהָל. גִּזְעֹו חָלָק בְּצֶבַע כֶּסֶף עָלַיו צָרִים, חִוַּרְיָנִים, צוֹנְחִים מֵעֳפָאִים דַּקִּים בְּגֹון שֶׁנְהָב, לְלֹא פְּרַחִים . רֹוכְלִים מוֹכְרִים בַּצַּד גְּלוּיֹות שֶׁל מֹוךְ ֹשָדֶיהָ הַזְּקוּרִים וְהִיא בּוֹכָה דְּמָעוֹת שָׁלִישׁ עַל נִֹשְמָתָהּ וְיִסּוּרִים. מַטְלִית קְטִיפָה עַל עֶרְוָתָהּ וְאֶת רַגְלֶיהָ מְפַתֶּלֶת מְקַבֶּלֶת בְּפַרְהֶסְיָה בְּרֹחַב לֵב הִיא מִשְתַּגֶּלֶת מַרְגָּרִיטָה אֵין בּוּשָׁה לָהּ מַרְגָּרִיטָה לָהּ מַגִּיעַ מַרְגָּרִיטָה רֹאשׁ כָּבוֹד לָהּ מַרְגָּרִיטָה פּוֹפּוּלִיטָה הוֹרִים לֹופְתִים כַּף יַלְדֵיהֶם צוֹפִים בְּנַחַת בִּדְמוּתָהּ טִיּוּל שַׁבָּת נָעִים לָהֵם לִפְנֵי הָאֲרוּחָה. כַּמָּה יָפָה אַתְּ מַרְגָּרִיטָה לִבֵּנוּ מַר עַל יַתְמוּתֵךְ כַּמָּה נָאוֶה וְצַח עוֹרֵך כַּמָּה טָעִים וְרַךְ בְֹּשַרֵךְ מַרְגָּרִיטָה הַשּׂוֹרֶדֶת עַל הַגְּבָרִים כֻּלָּם עֹוגֶבֶת קְנוּ כַּרְטִיס כְּדֵי לְהַשְׁקוֹת אֶת עֵץ הַיַּתְמוּת וְהַדְּמָעוֹת מוּסַר הַשְׂכֵּל לִמְדוּ הֵיטֵב מִמַּרְגָּרִיטָה נָאֶה יוֹדַעַת מְלַאכְתָּהּ סְטְרִיפְּטִיז הַנֶּפֶשׁ מְבַצַּעַת תָּמִיד תִּהְיֶה לָהּ פַּרְנָסָה תְּחִלַּת דַּרְכָּהּ בַּאַסְקֻפָּה מִשָּׁם עָשְׂתָה קְפִיצַת הַדֶּרֶךְ הַיְֹשֵר לְחֵיק הַקְּהִלָּה וּכְעָלֶה שָׁם מְכַכֶּבֶת שֶׁל תְּאֵנָה עַל עֶרְיָתָהּ.