ישראל ופלסטין תולדותיהם כרוכים?
כמו שאמר ערפאת שהפלסטינים נמצאים כאן עוד מימי אברהם,
ואחר כך אמר שהיהודים והפלסטינים הם בני שמואל הנביא,
ועוד שנה הוא יאמר שהפלסטינים כאן עוד מימי כדרלעומר מלך עילם שהוא מיוחס אליו ויש לו מגילת יוחסין המגיעה כמה דורות טובים אחורה...
[ליצירה]
----
ישראל ופלסטין תולדותיהם כרוכים?
כמו שאמר ערפאת שהפלסטינים נמצאים כאן עוד מימי אברהם,
ואחר כך אמר שהיהודים והפלסטינים הם בני שמואל הנביא,
ועוד שנה הוא יאמר שהפלסטינים כאן עוד מימי כדרלעומר מלך עילם שהוא מיוחס אליו ויש לו מגילת יוחסין המגיעה כמה דורות טובים אחורה...
[ליצירה]
לאסף
לא מצאתי את השגיאות עליהן הצבעת לי; בכל אופן ייתכן שלא שמתי לב. ולגבי הטבע האנושי, אז אכן, יש דברים שאולי מנוגדים למצב כפי שהוא היום, אך כידוע, תודעת האנשים משתנה עם השתנות ההוויה בה הם חיים.
[ליצירה]
הבהרה
השיר למרבה דאבונך, מכוון לא לערבים, אלא למדינת ישראל, דווקא, אשר במסווה פטריוטיזם מדומה, ממשיכה בכיבוש השטחים הפלסטיניים ובדיכוי האוכלוסיה הפלסטינית האזרחית.
[ליצירה]
לגבי סלון מזל
בסלון מזל, לא יצא לי להיות ביום העצמאות, אולם, יום קודם לכן, בערב יום הזיכרון, הייתי בטקס יום הזיכרון האלטרנטיבי במועדון הגדה השמאלית בתל - אביב, שהייתי בין מארגניו; ושם, אכן קראתי משיריי לזכר קורבנות משני הצדדים.
[ליצירה]
להדס
את בהחלט צודקת - להשמיד נשק אטומי זה לא מספיק; הרי את הנשק יצרו בני אדם, לכן נכון-הוא, כי משהו לא בסדר עם בני-אדם שבניהול מלחמות רואים תענוג.
ולגבי שינוי בני-אדם, אז זה בדיוק על מה שאני עובד. אני משורר קומוניסטי, המאמין בערכים כלל-אנושיםם, המעמידים טובת הכלל בראש סולם העדיפויות.
באם את רוצה, אנו יכולים להמשיך בויכוח.
[ליצירה]
לרן
לידיעתך, רן, בכתיבת שיר, מותר להשתמש בכתיב לקוי, לצורך חריזה. למשל, אפשר לומר: דגלי - אדום ולא דגלי - אודם; או: שמש לוהט ולא לוהטת. כך, גם בכתיב הקטע: שמי - קודר/ קודרים.
בברכה!
תגובות