[ליצירה]
אשר לא תכלה לנצח
אולי גם קצת משל על נפשנו ואלוהים, נפשנו הכוספת לבוא עדיו אך יודעת שהיא כמו המים "רוצה להגיע למקום שלא תזכה בו לעולם"
כשבאה עדיו - נסתר הוא מהאדם אך בעצם אולי גם נסתר ממנה (חרגתי קצת המסיפור?)- כשמשעבד האדם את אלוהיו לחייו הקטנים נשאר הוא ריק, כמו טרגדיה יוונית אולי אך גם כמו החיים האמיתיים והאדירים אשר בם תמיד ישאר אלוהים נסתר, מצוי תדיר לשאיפתנו אשר לא תחדל לרגע, לכיסופינו אשר לא יספרו מעוצם
[ליצירה]
לקופץ לגובה
הילדים האלה (שהם אנחנו) מבכים על אובדן ה'אלוהים' שלהם, על אובדן התמימות, על אובדן האמת, על אובדן התשוקה לידיעת האמת, לידיעת מה שה' אלוהיך רוצה מעימך. כמו הנשים האלה שביכו על אובדן האל שלהם (ודרך אגב יש בהבנה השטחית של הנבואה משהו אלילי, אני מקווה שרק בהבנה השטוחה ושישנה הבנה מעמיקה. למדתי על זה הרבה וגם אצל צדיקים חכמים ופילוסופים זה נשמע בסופו של דבר כהזיה, כהמצאת אנוש. מי יתן ואתבדא.)
אך האם מה שאתה אומר זה שזה היה חלק מהעבודה זרה לבכות עליו ולא בכי של אנשים שאיבדו את אלוהיהם?! אם כן אז לא ידעתי.
אבל זה נשמע נחמד בכל מקרה.
[ליצירה]
מאורה
מאורה, יש ספר שנקרא 'האופרה הצפה' של גו'ן בארת', תקראי שם בעמודים 240-243 פשוט קראתי את זה היום והוא מתאר שם בחריפות את הרצון הזה למגע. (לא ממל יץ לקרוא את כל הספר).
תיארת את זה בעדינות ויפה.
נראה לי שכדאי יותר לחדד את התחושות בחיבוק, אך אני קורא את זה כמה שנים אחרי שהופיע אז אולי אל לי להידחף פתאום.
[ליצירה]
[ליצירה]
יאיר
אולי תקרא ליצירה- 'מה שיקרה הלילה'
שיר כואב ויפה, 'עכשיו הכל כבר לא שווה, שטוח, רדוד', מתי אינו כזה.
המשפט האחרון הקפיא את עורקי דמי
(או התיכם באישו).
תגובות