מילדות - ילדותינו, משחר - ימינו;
נחרת בזכרינו; להיות נאורים.
מליוני בני - אנוש, שאפו אל הידע
ועמלו, יום וליל, בכדי להשכיל.
אולם; שערי - מקדשים של הידע,
לא לכל אחד! הם זמינים.
כדי להשכיל ולרכוש את הדעת;
צריך לרוקן, את הכיס עד הריק
צריך לגרות, אחרונות המעות - הן,
בכדי לממן, הלימוד הנחשק.
ישנן משפחות, דלות - הכנסות - הן,
אשר בקושי גומרות, את היום;
ישנם אנשים, חסרי - פת של לחם,
אשר לחינוך, לא נותר להם גרוש.
אז מדוע אתם! רבותי השרים
אינכם מבינים, את חומרת - הדברים;
מדוע לבכם! לא מקשיב לכאב,
של אלפי הבריות, דואבות בלי הפסק.
האם, זה בסדר דברים השוטפים,
שלא לכל אחד, החנוך, הוא זמין.
שלא כל אחד, יכול להרשות,
את השכלה, לפני - עצמו.
איך, זה קורה! בעולם הנאור,
שבו כל אחד, הוא מלאך וגאון;
בני - האדם, רעבים אל הידע,
ממש מנועים, משכך רעבם.
ההשכלה הגבוה, בבחינה של מותר - היא;
עולה היא, ממש, כתכשיט ושכיה;
אלפי הדולרים, מוצאים אל התוהו,
רק, כדי שהאדם יוכל להחכים!
אלפי הסטודנטים, בהבטיחם פת של לחם;
נאלצים לעבוד, כפופים, כאגמון.
נושאים, את הנטל כבד, כאבן,
של הזכות, לרכישת - האוריין.
עוברות השנים, במהירות - הסילון;
נוסקות צפורים, מעל השדות.
אך, המציאות יבשה ואופלת;
מוסיפה, להיות אכזרית,
עם הרוצה באוריין ובידע.
החנוך הגבוה, נמשך בתמורה,
למקח הגורד, את עננה;
מרקיע שחקים - הוא,
בונה מגדלים
וכמו תמיד, מרוקן הכיסים.
אז נזעק! במלוא גרונינו, לעבר שחקים;
נישא! את קולינו, אל החלונות הגבוהים;
ששכר - הלימוד יפסיק לטפס
ושכל אחד, יוכל להתחנך!
לסכום הדברים, נאמר לעצמינו,
שיש לחרות, על פני - מצפונינו,
את המילים, חשובות מהכל:
החינוך והידע, שייכים לכל!
החינוך והידע, הם ערובה לעתיד,
שהעולם, יוסיף להזהיר;
שמשוכות - השלטון, יהיו ביד הטובה
ושלום ושלווה, היא תביא לכולם!
מילדות - ילדותינו, משחר - ימינו;
נחרת בזכרינו; להיות נאורים...
תגובות