שני נסיכים, בלאדה מאת י. שר שלום בימים משכבר, בימים רחוקים בטירה חיו מלך ושני נסיכים האחד אדמוני ושיער לו זהב השני שחור זקן ושחורים מגפיו בטירה אדירה ולה שני אגפים אגף השמאל ואגף הימין המלך הרם שנלחם מלחמות כבש ממלכות וחלם חלומות נכנע לצבא חיידקים קטן הוא נפל למשכב, מעשה שטן לאחר מכאובים קשים ומרים הלך לבית עולמו, מדוכא ביסורים ובעוד המלכה והעם דואבים עומדים האחים בסלון ורבים "אני בימין ואתה בשמאל" מכריז בלהט האח הגדול "אני אגור באגף הימין" האח הצעיר התנגדותו מפגין (שניהם ידעו, כצעיר כבוגר שבאגף ימין - שלשה חדרים יותר: פינת תה עם תיונים וקומקום חדר אוצרות קטן ובו מסמר עקום וחדר אמה על אמה מלא בחול לנוחיות לחתול הארמון הכחול (אין כזה דבר חתול כחול - זה רק בשביל החרוז)) "אני בימין!" כך האח הבכור "להיפך!" עונה בעל הזקן השחור הם עברו ממילים למכות כואבות ומהתכתשות סוערת לקרב חרבות אך כיון שהיו בדיוק שקולים איש לא נפגע (חוץ מכמה כלים) והמלכה לא טומנת ידה בצלחת היא עומדת בסלון ומביטה וצורחת "הביטו בעצמכם! איך אתם נראים! איזו התנהגות! כמו שני ילדים קטנים! תכניס את החולצה! אתה כבר לא נסיך בגן! תסתכלו! בגללכם כל הבית בלאגן!" והמשרתים התאספו מסביב לעודד מזעקות הקרב כל הארמון רועד עד שהיועץ המלכותי בטון סמכותי ובאיפוק מכריז שהמקום למריבות הוא כיכר השוק ובכלל ענינים כה חשובים וכבדים מן הראוי הוא לברר בבית הדין --- הושמעו הטענות, נחקרו העדים ועומדים שכנים, מכרים וידידים מותחים צווארים, עיניים לוטשים לשמוע את פסק הדין עומדים, נרגשים ולאחר דיונים של שבועיים לערך הכרעת בית המשפט יוצאת לדרך: על פי חוק 98213 ד' לירושת נחלות קובע בית המשפט ללא כל תהיות שהנחלה הגדולה תינתן לבכור ומי שמתנגד - לבג"ץ יעתור (סלחו נא על החרוזים הנעדרים מדובר בשופטים ולא במשוררים) אך גוועו המילים על שפתי השופט והאוויר באולם רועד ומרטט רקיעות הרוקעים, שריקות השורקים צחוק צוחקים, צעקות צועקים ובטרם הספיקה לשקוע המהומה שחור הזקן כבר תכנן נקמה... --- אורות דולקים, שולחנות ערוכים יושבים הקרואים מסביב ומחכים קם הנסיך הבכור והתחיל בנאום כשלפתע את האולם זיעזע "בוּוּוּם" כולם קפצו, השולחן חרק- סקאד נפל לתוך המרק.. כשלושים שניות לאחר האירוע יורש העצר עומד נדהם ופגוע לפתע התחילו פניו להאדים ורץ לחדרו להחליף בגדים הנסיך הסמוק מטבעו ומחימה התחיל לתכנן נקמה לנקמה... --------------- את ההמשך תוכלו לשער בעצמכם... על כל פנים, יש לי סיום אפשרי (למי שרוצה סוף טוב): שני האחים הלכו לגישור והחליטו שימלכו ביחד, וישלטו במשותף בכל הארמון. ואכן, היו הם מהמלכים האדירים בהסטוריה. סוף טוב, הכל טוב. --------------- עם זאת, יתכן שיבוא גם חלק ב' אי פעם.