הַפֵיוֹת ֹשָבוּ לַבַּיִת שֶׁל עֶדְנָה 24.4.04 (נוקד בנקדן ומילון) הַפֵיוֹת ֹשָבוּ לַבַּיִת שֶׁל עֶדְנָה אוּלַי קְצָת חֲבוּטוֹת הִיא לֹא רוֹאָה כִּי הֵן שְׁקוּפוֹת וּלְעֵינָהּ סְמוּיוֹת. כִּי לֹא הָיָה פֹּה גַּן בִּכְלָל הָיְתָה כָּאן רַק שְׁמָמָה הַפּוֹעֲלִים הָפְכוּ הַכֹּל חָפְרוּ בְּכָל חֶלְקָה הָעֲצִיצִים עִם הַפֵיוֹת הוּגְלוּ מֵהַשְּׁכוּנָה לְבֵית מַחֲסֶה לַעֲצִיצִים וְלֶחָצֵר שֶׁל הַשְּׁכֵנִים אוֹ עֲרֵמָה שֶׁל חֲרָסִים, כִּי פֹּה שִׁפְּצוּ אֶת הַבִּנְיָן הוֹסִיפוּ עוֹד קוֹמָה וְגַג הִרְוִּיחוּ כֶּסֶף בְּלִי חֶשְׁבּוֹן הֵבִיאוּ בי"ת ה"ה עוֹד דַּיָּר. הֵיכָן תִּשְׁתֶה עֶדְנָה קָפֶה בַּבֹּקֶר טֶרֶם תַּחְבּוּרָה בְּצַפְרִירִים וְצִפּוֹרִים רִפְרוּף שֶׁל מַחֲשָׁבָה קַלָה ? הַבַּנַּאִים סִיְּמוּ הַכֹּל הִשְׁאִירוּ רַק בֵּטוֹן וּכְשֶפּוֹתְחִים אֶת הַחַלּוֹן רוֹאִים רַק בְּרוֹשׁ יָתוֹם. אֲבָל שְׁלֹשָׁה פְּרַחִים שֶׁלָּהּ זָכָר וּשְׁתֵּי בָּנוֹת , - כָּאֵלֶּה, מְצִיאוּתִיִים וְלֹא בַּחֲלוֹמוֹת , - הִשְׁקִּיעוּ מִמֵּיטָב כספם אֶת אִמָּא לְהַרְוֹות לֹא בְּקָפֶה - בַּעֲצִיצִים, כָּךְ שָׁבוּ הַפֵיוֹת. קָנוּ הִיבִּיסְקוּס וגֵ'רַנְיוּם בְּקֶשֶׁת הַצְּבָעִים קָנוּ פֵּטוּנְיָה סְגַלְגַּלָּה וְעוֹד מִבְחָר גְּוָנִים בּוּגֶנְוִילֵאָה, פִילוֹדֶנְדְרוֹן, בֹּושְֹמָת הַלְּבָנָה, צֶמַח עַכָּבִישׁ יָרֹק [וּבְעִבְרִית "יָרְקָה",] שָׂרַך עֲנָק עָתִיר עָלִים קִיסוֹס הַמְּטַפֵּס יַסְמִין וְלוֹ פְּרַחִים סְגֹלִים הַמַּלְבִינִים בָּעֵת וְחֲלַבְלוּב הָאֲדַמְדַּם צִפֹּרֶן נִחֹוחָה וּבְצִנְעָה שָׁם בַּפִּנָּה גַּם פֶּטְרוֹזִילְיָה טְעִימָה וְגַם יַסְמִין הָהָדָרִי יָחִיד, מֵהַמָּקוֹר, כָּעֵת בְּקֶרֶן הַגִּנָּה הוּצַא מֵהַמִּסְתּוֹר אֵצֶל אַחַת הֶחָבֵרוֹת נִשְׁמַר לְלֹא אָסוֹן לְכָאן הוּשַׁב בְּאַהֲבָה פּוֹרֵחַ בְּצָחוֹר בְּרַחֲבַתוֹ הַקְטַנְטַנָּה פֵיוֹת לַאֲלָפִים מָצְאוּ מִסְתּוֹר וְנִדְחַקוּ בְּמַחֲנֶה פְּלִיטִים כָּעֵת מִמֶּנוּ נִשְׁפְּכוּ כְּמַיִם נִסְתָּרִים פָּרְשׂוּ כָּנָף, הִתְעוֹפְפוּ אֶל כָּל הָעֲצִיצִים לְמַמְלַכְתָּן הַמִּתְחַדֶּשֶת שָׁרוּ תּוֹעָפוֹת שִׁירִים וּלְעֶדְנָתִי הָאֲהוּבָה חֲבֶרְתִּי הַיְּקָרָה אֲשֶׁר אֶלָי כָּל כָּךְ טוֹבָה וְאֶת דְּרָכַי סוֹבֶלֶת פְּרַחִים הִפְרִיחוּ בְּשִפְעָה פֹּה בֶּחָצֵר הָאֲחוֹרִית עַל הַבֵּטוֹן לְיַד הַקִּיר וְלֹא בִּקְֹשוּ תְּמוּרָה. עַל כֵּן אֶרְשֹׁם פֹּה הוֹדָעָה לְכָל בַּעַל מַחְמָד פֵיָה שֶׁלֹּא לִזְרֹק עָצִיץ לָרְחוֹב אוֹ לְהַשְׁאִיר עַל מִדְרָכָה אֶלָּא לְעֶדְנָה תִּשְׁלְחוּ אֶל הַגִּנָּה שֶׁלָּהּ שָׁם צַעַר בַּעַלֵי-פֵיוֹת מִקְלָט לסִילְווֹת נְטוֹּשוֹת אֵינָן תֹּופְשֹות מָקוֹם נִרְחָב שׁוֹמְרוֹת הַסַּף שֶׁל עוֹד מֵמַד.