ֹשָפוּי, יִשְׂרָאֵלִי (18.4.04) © ליאורה ברנשטיין נכתב בשנת מיתון ואינתיפאדה 1 יוֹשֵׁב אָדָם עַל רֹאשׁ הָהַר עָלוּב, רָזֶה, מַמָּשׁ עַכְבָּר, הוּא חיווריין לְלֹא שְׁרִירִים כָּל אבריו מידלדלים. כֵּיצַד בִּכְלָל עָלָה לְשָׁם גָּבוֹהַּ מֵעַל פְּנֵי הַיָּם ? הַדֶּרֶךְ מצּוּקִים שׁוֹרֶצֶת וְלֹא תָּמִיד הִינַּה נִמְשֶׁכֶת אֵין מַעֲלִית אוֹ מַדְרֵגוֹת גַּם אֵין מַסְלוּל שָׁם לְמָטוֹס. וְאִם עָלָה, כֵּיצַד יֵרֵד ? כָּעֵת עָלַיו לְהִפָּרֵד מִכָּל קרוביו ומוקיריו שעודדוהו לְטַפֵּס אֶל הפיסגה הַנּוֹרָאָה והשתבחו בקרבתו והתכנסו לְפָמַלְיָה, אוֹתָם יוֹתֵר כְּבָר לֹא יִרְאֶה וְרַק אוּלַי בְּחֲלוֹמוֹת - כִּי אַף אֶחָד לֹא יעפיל לִמְרוֹם הָהַר הַ זֶּ ה !!! 2 יוֹשֵׁב אָדָם עַל רֹאשׁ הָהַר עָלוּב, רָזֶה, מַמָּשׁ עַכְבָּר, הָרוּחַ מִסְּבִיבוֹ שׁוֹרֶקֶת אֶת משקפיו כִּמְעַט תּוֹלֶשֶׁת, כֵּיצַד בִּכְלָל לְשָׁם הִגִּיעַ לִנְאוֹת הַקַּיִט בָּרָקִיעַ ? לְלֹא כַּרְטִיס בְּאֲוִירוֹן וְרַק בְּכֹחַ הַדִּמְיוֹן ? לְשָׁם עָלָה ? זוֹ אַשְׁלָיָה, לַבֵּנאָדָם אֵין תַּקָּנָה, הוּא מְשֻׁגָּע עִם תְּעוּדוֹת וְהוּא בּוֹגֵד במחלצות, לְשָׁם הוּא לֹא טִפֵּס לְבַד ֹשִגְרוּ אוֹתוֹ בְּתוֹךְ מַזְלָ"ט, בשוויץ חֶשְׁבּוֹן בְּבַנְק פתח יֵרֵד מִשָּׁם בְּתוֹךְ מִצְנַח. הִנֵּה מַה טוֹב וּמַה נָעִים שבת אָחִים וָחָבֵרִים, מפרגנים, זֶה לֹא נוֹרָא, לֹא הִתְכַּוַּנּוּ, סְתָאאם, בְּדִיחָה.