הבט ברוח הַבֵּט בָּרוּחַ הַשּׁוֹעֵט עַל יַעֲרוֹת נִבְכִי עָטוּר שִׁרְיוֹן הַזְּמַן כָּבֵד כְּבֵן פְּלִשְׁתִּים מסְוֶה חָרָשׁ מֵלִיט עַל תָּאֳרוֹ גֵּוּוֹ נָטוּי קָדִימָה אֶל סוּסוֹ עֵינֵי הָרַמָּךְ דָּם, אֵימִים זוֹרוֹת רַעֲמָתוֹ שְׁחוֹרָה, נִתֶּכֶת עַל צַוָּאר גּוּפוֹ פּוֹעֵם תַּחַת סֻבְּכֵי הַלּוֹרְדּ מֶרְכָּב אָצִיל יֹפְיֹו בַּל יְשֹעַר. * הַבֵּט בָּרוּחַ הַשּׁוֹצֵף עַל יַעֲרוֹת נִבְכִי בַּאֲחֻזֹות עֵינִי עוֹלֶה יְרוֹק הָעַד צָנַח הָרַמָּךְ עַט בֵּין הָעֵצִים בּוֹטֵש עָלִים מַקִּים וְשֳרָשִים מֵעִיר נִיחוֹחַ קַר שֶׁל רַקְבּוּבִית נוֹתֵב אַחַר הָאֶצְבַּע הַמּוֹרָה שֶׁל הַפָּרָשׁ אֶל בְּרַק מֵי הַבְּרֵכָה צְלוּלָה וְנַעֲלָסָה בֵּין הַגְּזָעִים * הַבֵּט בָּרוּחַ הַשּׁוֹרֵק עַל יַעֲרוֹת נִבְכִי מֵעַל רֹאשׁוֹ יָרוּץ הַסַּהַר הַחִוֵּר גּוּשׁ סֶלַע מֵת אַדִּיר לְלֹא אֲוִיר אֵין בּוֹ חַיִּים אֵין חֹם שַׁלִּיט הַלֵּיל אוֹרוֹ כּוֹזֵב, מִפְלָט לְאוֹהֲבִים, בַּעֲבוֹתוֹת אֶל הַגַּלְגַּל קוֹשֵׁר בְּמַנְעַמֵּי חֲלוֹם וְאַשְׁלָיָה הַבֵּט בַּסַּהַר עַל הָרוּחַ הַדּוֹהֵר. * מֵעַל יַעֲרוֹת נִבְכִי דֹּואֶה הָרוּחַ מַנְחִית רִכְבוּ וּמְאַכֵּן פְּעָמָיו מֵסִיט פְּנֵי הָרַמָּךְ בְּיָד קָשָׁה עַד כִּי יִפְרוֹשּׂ כְּנָפָיו וְיִתְנַשֵּׂא הַיְשֵׁר אֶל הַבְּרֵכָה בַּמַעֲבֵה תְּהוֹם חַיַי קְרִירָה שָׁם וּמַרְוָה מֵי-עַד כְּבֵדִים מְמוֹרָטִים כִּבְדֹּלַח וַעֲרָפֶל רָווּי בְּמִרְקָמָם. * הַבֵּט בָּרוּחַ מִתְעוֹפֵף עַל הַבְּרֵכָה חֶלְקַת פָּנֶיהָ מַעֲכִיר בְּרַצְרָצִים תְּמוּנוֹת חַיַי בּוֹחֵשׁ לְשַבְרִירִים וּמַעֲלֶה בָּהּ חִזְּיוֹנוֹת מְבֻלָּקָה הַבֵּט בָּרוּחַ הַחוֹמֵס עַל פְּנֵי לִבִּי בְּהִשְׁתַּקְּפוּת אֵימָת פָּנָיו עָלֵי דָּמִי יִגְעַר בְּךָ הַשֵּׁם סוּס וְרוֹכְבוֹ סוּרוּ מִכָּאן הַפָּרָשׁ, הַסַּהַר וְחֵילוֹ.