אָמַר הַדַל בְּאַלָפִים וְהַצָעִיר בִּתְחִנָה לַבּוֹרֵא שֶׁדְרָכַי יָאִיר שָזְפָה עֵינִי בְּגִלְיוֹנֵי כְּרָכִים מֵעֵטָם שֶל רִאשוֹנִים כְּמַלְאָכִים לָנוּ וּלְבָנֵינוּ יִהְיוּ תָּמִיד לְעֵינַיִם עַם הָאָרֶץ יִקְרְאוּ לָזֹאת יְמֵי הַבֵּינַיִם אֶת יָדָם הַגְדוֹלָה בְּשִיר הַשִירִים רוּחָם בָּם נָחָה נֹופֶך וְסַפִּירִים וּמִנְעוּרַי הָלַכְתִּי שְבִי אַחַר הָאִישִים וְאַחַר דִבְרֵיהֶם אֲשֶר כְּגַחֲלֵי אִשִים יָשַבְתִּי בָּדָד וָאֶתְבּוֹנָן בְּמַעֲשֵיהֶם בְּחֶדְוַות לְבָבָם וְגַם בְּכַעַסֵיהֶם הַשְכֵּל וּמוּסָר לְשָעָה הַיָפָה וְהַקָשָה לִפְנֵי קוֹנָם בְּהַפִילָם תְּחִנָה וּבַקָשָה שִיר יְדִידוֹת לְעֵת חֶדְוַות דוֹדִים בְּכִי וְקִינָה לְגוֹלַת אֲחֵיהֶם הַיְהוּדִים אָמַרְתִּי לְנַפְשִי מָתַי מַעֲשַי יִגְעוּ בְּמַעֲשֵיהֶם שֶל הַלָלוּ שֶכָּך יָגְעוּ אֵיכָה יַעֲבְדוּ בְּנֵי עֲנָק אֶת הָאֶ-לֹהִים אֲשֶר הִבְדִילָם בְּחַסְדוֹ מִן הַטוֹעִים הִצִילוּ מֵזוּטוֹ שֶל יָם וּמִן הַמְצוּלָה עָשוּ פֶּרִי וְגַם הִצְלִיחוּ בַּמְסִילָה רַבִּים יָבוֹאוּ אַחֲרֵיהֶם לִשְתּוֹת מַיִם יָשוּבוּ מֵעָווֹן וְלִבָּם מְשוּעֲבָּד לַשָמַיִם וָאֶתְפַּלְלָה מִקִירוֹת לִבִּי לִפְנֵי הַצוּר לְמַעַן אַכַבְּדוֹ מֵהוֹנִי אֲשֶר אָצוּר לִלְמוֹד וּלְלַמֵד אֶת דִברֵי הַתּוֹרָה וָאֶשְלַח יָדִי גַם בִּמְלֶאכֶת הַשִירָה חַסְדֵי ה' כִּי לא טָמַנְתִּי יָדִי בַּצַלַחַת וְשֶמֶן רֹאשִי לֹא יֶחֱסָר מְלֹא הַצַפַּחַת וַאַנַסְכָה אֶת לִבִּי בַּחֲמַר יֵין עֲתִּיקָם לִשְתֹּות בַּצָמָא דִבְרֵיהֶם וּלְהַעֲתִּיקָם נָתַתִּי לִבִּי לָתוּר אָרֳחוֹתֵיהֶם וְשֵיגָם וָאֶעֱשֶה כֵּן גַם אָנִי בְּיָד כֵּהָה בְּשַגָם פְּנֵיהֶם כִּפְנֵי חַמָה לְעֵת צָהֳרַיִם וּפְנֵי קוּלְמוּסִי כִּפְנֵי לְבָנָה כְּשִירַיִם אוּלָם אַל נָא אַחַי תָּרֵעוּ לְבַבְכֶם עִמָדִי לֵב יוֹדֵעַ מָרַת נַפְשִי בְּמָקוֹם עָמְדִי מָקוֹם הִנִיחוּ לִי אֲבוֹתַי לְהִתְגַדֵר כָּל הַנִבְרָא לִכְבוֹדוֹ יִתְעַלֶה וְיִתְהַדֵר וְאִם יָבֹא קוֹל הַשִירִים בְּאֹזְנֵיכֶם כְּקוֹל הַסִירִים אֲשֶר יַקִישוּ בְּמַעֲנֵיכֶם אָנָא הֲנִיחוּ מִיֶדְכֶם זֹאת הַמַחְבֶּרֶת לֹא אֶל דַלְתְּכֶם נִכְתְבָה כִּי לְאַחֶרֶת וְאִם תִּשְתּוּ וּרְוִיתֶם נוֹזְלִים מִבְאֵרִי וְהָיָה זֶה חֶלְקִי מִכָל עֲמָלִי וְזֶה שְכָרִי וְאִם לֹא תִּשְאוּ כֹּסִי וַאֲמַרְתֶּם מְקֻדָש וּשְתִיתֶם יָשָן נוֹשָן מִתּוֹך קַנְקָן חָדָש כִּי בָּאוּ מִדִבְרֵיהֶם הַמְפוּזָרִים אַחַת הֵנָה וְעַתָּה אָשִימָה לִפְנֵיכֶם מִדְבָרַי הֵא-נָא.