. כמדומה פרדוקס מדומה.....
נדמה שבמהות אין פרדוקס.
כמו הרמב"ם או האחרים יש מעגלי זמן שונים לפעולות השונות..ישויות שאינן שוות אף פעם לא מתנהלות בגלגלי שיניים שווים
זכות הבחירה וידיעת האלוקים עד תום אינם מתנגשים בהכרח זה בזה. ואינם בהכרח סותרים זה את זה..
אכן יש בחירה לכל אדם. העובדה שאלוהים יודע מראש את כל הבחירות של האדם עד סופן איננה משנה בכלום את המהות של כל בחירה ובחירה. מה שחשוב למעשה שבפלנטה שלנו ובתודעתינו אנו חשים כל הזמן זכות של בחירה
ידיעת האלוקים עד סוף כל הבחירות גם איננה מהווה סתירה לבחירה ולהתנהלות על פיה.
זה בדיוק המהות האלוקית השונה:
שידיעתו תמיד בצל הבחירה.
כשהעיקרון הוא שהתנהלות האדם על פי בחירותיו היא דרך המלך
שבין השאר למרות שהיא האלוקות יודעת את כל הבחירות ותוצאותיהן היא האלוקות איננה עושה בכך שימוש מידי לשלול את המשך עיקרון הבחירה היא נותנת לבחירות להתממש עד לאותה נקודת זמן הנעלמת מאתנו ומהשגתנו, בבחינת :
"ביום פוקדי פקדתי".
לכאורה מדוגמת פרעה לומדים את היוצא מהכלל שבמקרים קיצוניים ביותר,שבגלל עונשו המיוחד או חלק מעונשו של פרעה נשללת ממנו גם זכות הבחירה.
כלומר קודם לכן הזכות הייתה קיימת והייתה בידיעת האלוהים עד שחלק מהעונש ודווקא בזמן אלוקי מסויים היה לשלול הזכות בנקודת זמן מסויימת זו.
והכל מבלי שהדבר שינה דבר וחצי דבר בידיעת האלוקים ראשית כאחרית
האופרציה האלוקית המיוחדת ביחס לפרעה לא רק שאינה משנה את מהות זכות הבחירה .
אלא באה לומר כי יש מקרים שבהם על מנת שזכות הבחירה של הרבים תשוב למכונה ותתקיים מוצדק לשנות מהכללים להקריב או לבטל באופן יוצא מהכלל את זכות הבחירה של יחיד מסויים
כמו הרמב"ם או האחרים יש מעגלי זמן שונים לפעולות השונות..ישויות שאינן שוות אף פעם לא מתנהלות בגלגלי שיניים שווים
זכות הבחירה וידיעת האלוקים עד תום אינם מתנגשים בהכרח זה בזה. ואינם בהכרח סותרים זה את זה..
אכן יש בחירה לכל אדם. העובדה שאלוהים יודע מראש את כל הבחירות של האדם עד סופן איננה משנה בכלום את המהות של כל בחירה ובחירה. מה שחשוב למעשה שבפלנטה שלנו ובתודעתינו אנו חשים כל הזמן זכות של בחירה
ידיעת האלוקים עד סוף כל הבחירות גם איננה מהווה סתירה לבחירה ולהתנהלות על פיה.
זה בדיוק המהות האלוקית השונה:
שידיעתו תמיד בצל הבחירה.
כשהעיקרון הוא שהתנהלות האדם על פי בחירותיו היא דרך המלך
שבין השאר למרות שהיא האלוקות יודעת את כל הבחירות ותוצאותיהן היא האלוקות איננה עושה בכך שימוש מידי לשלול את המשך עיקרון הבחירה היא נותנת לבחירות להתממש עד לאותה נקודת זמן הנעלמת מאתנו ומהשגתנו, בבחינת :
"ביום פוקדי פקדתי".
לכאורה מדוגמת פרעה לומדים את היוצא מהכלל שבמקרים קיצוניים ביותר,שבגלל עונשו המיוחד או חלק מעונשו של פרעה נשללת ממנו גם זכות הבחירה.
כלומר קודם לכן הזכות הייתה קיימת והייתה בידיעת האלוהים עד שחלק מהעונש ודווקא בזמן אלוקי מסויים היה לשלול הזכות בנקודת זמן מסויימת זו.
והכל מבלי שהדבר שינה דבר וחצי דבר בידיעת האלוקים ראשית כאחרית
האופרציה האלוקית המיוחדת ביחס לפרעה לא רק שאינה משנה את מהות זכות הבחירה .
אלא באה לומר כי יש מקרים שבהם על מנת שזכות הבחירה של הרבים תשוב למכונה ותתקיים מוצדק לשנות מהכללים להקריב או לבטל באופן יוצא מהכלל את זכות הבחירה של יחיד מסויים