[ליצירה]
לא רציתי
להיולד? מזכיר את איוב פרק ג' וכי למה?
בעל כורחך אתה חי כך שראשית אין זה תלוי בנו
והלידה זה רצונן הורינו
ואלוהים אינו נזיר לדעתי הוא פשוט שוכח לפעמים להסתכל לכיוון מסוים. פשוט שוכח.
השיר יפה טעון רגשות והמילים שבו מדברות
[ליצירה]
דווקא אנחנו כן קדושים ועיין בויקרא פרשת קדושים. כשם שה' קדוש כך הוא כותב והיו לי עם קדוש וגו' אז אם אנחנו התקדשנו ע"י שמים אז לפי מה קובע מר שאין אנו עם קדוש?
עם זאת לא כולנו בני אדם. יש ביננו כאלו שהחיות טובות מהם.
כל השאר בסדר. מקובל אמת ויציב.
[ליצירה]
ממליץ
לעשות הגהה על הקטע.
שנית מרגישים את הצער את האכזבה את הטינה ואת הכאב ומובן שכל אחד מאתנו מרגיש לא אחת אכזבה שכזאת.
אבל נדמה לי שבאיזה שהוא מקום באיזה שהוא שלב של ההסטוריה אלוהים פשוט פרש מהמשחק הזה שנקרא עולם אנשים ברואים בני אדם. מי שנשאר זה רק אנחנו שממשיכים אתו את החשבון עוד מקדמא דנא אך האמת שנדמה לי שאין כבר עם מי לדבר.
אז אפשר להירגע חבל על העצבים.
[ליצירה]
יפה כתבת
כתוב יפה
חשוב לומר שלפי הקבלה הגבר - זעיר אנפין הוא שמקבל את השפע כאשר האישה היא המלכות היא כאין לבנה השולחת אורה אליו. הוא גם זה שהופך כלים של חול לכלים של קודש.
לפי הקבלה האישה אינה חייבת לרדת לכאן והיותה כאן היא בזכות ולא בחובה. היא המשמשת מעין טרמוסטטת לגבר.
וראה ליקוטי מהרן.
עד כאן
[ליצירה]
יפה כתבת
כתוב יפה
חשוב לומר שלפי הקבלה הגבר - זעיר אנפין הוא שמקבל את השפע כאשר האישה היא המלכות היא כאין לבנה השולחת אורה אליו. הוא גם זה שהופך כלים של חול לכלים של קודש.
לפי הקבלה האישה אינה חייבת לרדת לכאן והיותה כאן היא בזכות ולא בחובה. היא המשמשת מעין טרמוסטטת לגבר.
וראה ליקוטי מהרן.
עד כאן
[ליצירה]
פרשת אישה סוטה מזמן עברה מהעולם. אפילו חכמינו ז"ל הבחינו שיש בה יסודות מגיים שאינם מתאימים לתפיסת היהדות המשליכה יהבה על השם ולא על נסיונות עם מים מרים או לא מרים.
מעבר לכך זה המקום היחיד שמצאתי שבו האשם צריך להוכיח את חפותו בעוד לפי המקובל על המאשים חובת הראיות.