לכתחילה ביקשתי להמנע מלהשבית את השמחה.
שמחת הזוגיות הפורחת לכאורה בין נח ואשתו בתיבה
אך האמת האישית חזקה עליי, להעמידה בכל זאת לשיפוטכים.
ואולי אף אזכה וארוויח בדרך גם חמישה לצדקה..
ובכן, כנראה בניגוד לתיאור שבכאן,
לא הייתה שם בתיבה, זוגיות פורחת .
כשיש לתורה עניין להעביר מסרים בענייני זוגיות
היא עושה זאת :
באדם בראשון
באברהם .
מדוע היא שותקת בתווך - בעניין נח ואישתו.
כשהתורה שותקת אף פעם היא איננה שותקת במובן המוחלט.
היא תמיד מותירה רמזים למיטיבי ראות.
או למתעקשים בעם.
אז איפה כאן הרמז.
ברשותכם שום נקדים הקדמה קצרה
נעמה אשתו של נח הייתה היחידה שנותרה מגזע קין.
כנראה שהיא את המבול חוותה בכפילות של טראומה:
גם בהשחת האדם והארץ
וגם בהכחדת כל מולידיה ומשפחתה.
כשהקב"ה אומר בפעם הראשונה לנח לבוא לתיבה.
הוא מקדים את בניו לאשתו.
ואחרי, עם הגיע העת ליצאה מתיבה.
הקב"ה מחזיר את אשתו כשנייה בסמיכות אליו
ודוחק את הבנים אחריהם.
ללמדך כי הקב"ה מנסה ליצור ביניהם אחדות
מבקש לעודד אותם לבנות עולם חדש ותרתי משמע.
ועובדה מצערת היא כשהם יוצאים בפועל מהתיבה
שוב הבנים מקדימים לאישה.
עד כאן יכול שמי יאמר, כי מדובר בסתם פילפול מגמתי
או בדקות שאין בה כל משמעות.
אבל דומה שהמשך הכתוב זועק למסקנה תומכת :
"יצא נח ובניו ואשתו ונשי בניו אתו"
שימו לב לדגש :"ונשי בניו אתו".
האם אין הדבר מרמז על משהו.......
ואם עדיין נותר ספק.
ראו בבקשה את המשך הכתוב:
"כל החיה כל הרמש וכל העוף כל רומש על הארץ
למשפחותיהם יצאו מהתיבה" - דגש על "משפחותיהם"
שמתם לב כל היצורים יצאו כמשפחות.
חוץ ממשפחת נח.
לכן גם התוצאות שלאחר היציאה מהתיבה.........
והזוכר ליתן חמישה לצדקה תבואהו ברכה