. כשאושיה אנושית מגיעה לשיא חדש גם שמה כך

 

רות יצרה סטנדרט חדש של אישה ושל בן אדם והפכה לאושיה יחודית שאין דומה לה במקרא.

ולכן גם שמה משקף זאת.

מהמגילה יכולים אנו ללמוד כי שמה הוא ההפך משמה של "עורפה"

שהשם הוא תבנית האדם .

ומדובר לכאורה בשני הפכים.

זו הפנתה עורף ולכן שמה :

"עורפה"

וזו הפגינה ריעות נאמנה ולכן שמה :

"רעות".

אלא וזה החידוש שבא שמה של רות לחדש

רות איננה סתם ההפך מעורפה.

היא כאמור יצרה אושיה אנושית חדשה ויחודית במינה .

ועל כן גם ראויה הייתה להצית את האמהות הקרובה של המשיח

שהרי אם הייתה רק ההפך מעורפה שמה כאמור לעיל היה :

"רעות".

אלא שבשם זה, עדיין הצירוף של:"ר" ו"ע" קיים.

והם בכל זאת משקפים קורטוב של רוע כל שהוא.

ואכן כל ריע ויהא זה במושגים שלנו,המושלם ביותר

עדיין יוותר בו משהו מאותו "הרוע" .

אלא שבמצוות ה´

ה"ר" וה"ע" המשקפים את הרוע האטומי הקיים בכל אדם, מנוטרלים ותחת בלימה.

אלא שרות גילתה רעות מופלגת שאין בכלל דומה לה.

שאין בה בה אפילו שביב של רוע או אינטרס.

 לכן האות "ע" בשמה "רעות", נגנזה  או נבלעה.

ונוצר שם חדש שפי ה´ יקבנו .

שהוא נאמנות וחברות  מוחלטים,בלי כל מיצרים.

 מן "דבק" בל ינתק.

וזה משמעות השם :

"רות".

 רות אם כן זה :

רעות אופטימלית בלי ה"ע" של הרע

והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת, אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.

והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם

.
 
. הסיום המופלא של המגילה כשהשכנות קוראות בשם
 
"עובד".

שם שהוא למעשה מסכם את הכל ומעביר את המסר המחודד כי הכל מאיתו יתברך.
אם כן,השכנות של נעמי משמשות שופר לשכינה לסגירתו של המעגל בהפיאנד פנטסטי
הן מכנות את הרך הנולד בשם "עובד" לאמור הכל עבודתו של ה´ מראשית ועד אחרית .
"עובד", מסמל את כל "עבודתו" של הקב"ה בזו הדרמה אבל הוא גם מסמל את הגמול על החסד הנפלא שבא לידי ביטוי במגילה
שהרי אחרי עובד בא:
"ישי"
לאמור :
יש שי.
יש תשורה מאיתו יתברך ולא סתם שי אלא:
"דוד"
דהיינו : פיסגת חלומותיהם של כל ישראל
משיח ישראל
הנה כי כן השם הכי משמעותי במגילה הוא
"עובד" שהוא משקף את כל הדרמה על שני צידיה הצד הראשון הטרגי והצד השני האופטימי והתגמול שמעובד צמח "שי" שהוא משיח ישראל.
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה
והזוכר להביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם