המקרא : "אשר ברא אלוקים לעשות" איננו מעיד על בריאה בלתי מושלמת.
לכתחילה כל מה שברא האלוקים נברא כשלם וכמושלם דבר זה גלום ברישא:
"אשר ברא" ברא אשר -מושלם.
אם כך הביטוי "לעשות" מכוון לערך המוסף של האדם בחזקת "לעובדה ולשומרה".
והנה הגיד לך האדם מה העיקר בעיני הקב"ה אותו הדיבר המקביל לאנכי ה´ קדושת חייו של האדם .
את הברית לענין זה כרת הקב"ה עם כל האנושות לאחר המבול.
לעומת זאת הדיבר השני אחרי לא תרצח הוא לא תנאף ענין הערווה. בענין זה הקב"הכרת ברית עם אברהם שזרעו ישמור מכל משמר גם מהערווה .
ולפיכך גם לא תנאף מקביל לדיבר השני בלוח הראשון........
אם כן , הקב"ה ברא אדם שלם אלא שביקש להדגים לאדם את ההתמקדות במשמורת הערווה לפיכך שם לה לערווה כעין מתרס וגדר :"עור" עור-לה כנגד הערווה.
ועתה מהות הברית שלנו עם הקב"ה לענין זה ,שאנו ממחישים את פיתוח התודעהשבמסגרת הברית אנו לוקחים ענין זה לידינו בכך שאנו מסירים את המתרס והגדר שהאלוקיםהניח לכתחילה ומתחייבים בפועל במעשים לשמור על הערווה כתחליף לא מטאפורי אלא ממשיומעשי כנגד הערווה.
רמז קל לדברים שהקב"ה גם הקדים והלביש את האדם וחווה בכותנות עור....
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת , אנא חמישהלצדקה