והנה מצאתי כי דווקא אחד התפקידים החשובים והנכבדים ביותר אין בו שם של לשון הקודש אלא לשון לעז של יוון "סנדק"

ואני מצאתי לקרותו "בריתן" ומתוך כך מצאתי עצמי כותב את תפילותו וברכתו כלהלן:

 תפילת הבריתן

===========

 אודה ה´ בכל לבב ובסוד ישרים ועדה

 על כי זיכני, לישב במושב קדושים וטהורים .

בכסא אליהו הנביא

 להיותי מזבח אדמה - אדם .

שעל ברכיי תשתכלל עוד חולית קודש טהורה בשרשרת ארוכה של דורות.

לשוב לחדש ולקיים הברית הכרותה בין אלוהים ואדם

לחבר א´ של אלוהים עם "דם"

להיותו של הרך הנולד "אדם"

שנברא בצלם ונשלם על ידי צלם.

 להשקיט לו מימי רע

שחלילה לא יהא : "כל האדם כוזב"

 בכל אותם מרעין בישין של :

שפיכות דמים ובפריעה של כל עול .

 שאין העורלה אלא כקליפת הרוע והטומאה שנבראה לו לאדם בכוונת מכוון כסרח עודף, להסירה במו ידיו להיותו שותף משלים בבריאתו שלו - בגופו. שלפיכך גם מילה זו נעשית אך לשמונת ימים

שהוא היום השמיני המצטרף כביכול לימי הבריאה כיום השלמת הבריאה על ידי האדם.

 והנה ריבוני בחסדך כי רב, זיכתני בבריאה חדשה זו .

 בבחינת אשר "ברא לעשות"

ולהיותי גם שותף רביעי לו לרך הנולד בשלימות בריאתו וטהרתו  ובהסתפחותו לעם הקודש עם בני ישראל .

 והנה לרגע רוממתני אלי אל על ,

להיותי כאותו אב המון גויים אשר עשה נפשות למקום,בסילוק חרון אף  ואף  אדרת תשבי נתת עלי להתהדר בה בהילה של קדושה 

להשיב לב אבות על בנים

  להרבות שלום בעולם

ולברך קהל קדושים

 בבשורה של גאולה ותשועה

 

 ברכת הבריתן

==========

 ויהי נועם ה´ אלוהינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו

ומעשה ידינו כוננהו

 שאיזה הוא המעשה ,שגם מכונן את הוויתינו כעם

ואף אנו גם "מכוננים" בו-שלמות של אדם 

 בבחינת : "אשר ברא לעשות"

זהו מעשה הברית.

שמעשה זה של הברית

פותח גם מעיין הברכות של הבריאה כולה

 וכבריתן שזיכני הקב"ה להמשיך בשלשלת הברית,

לכונן על מכונה ברית קודש .

להיותי שותף בהשלמת בריה חדשה

 כמזבח חי - אלי חיים חדשים

 ומכח אותה הזכות של "בורא" בזעיר אנפין

ובהשראת אדרתו הקדושה של התשבי

הנני לשאת בזה לכם ולכלל ישראל

ברכת אלוה

 ברכת כהן ונביא 

  שנזכה לאמת, לשלום ולאהבה

 שבלי כל אלה אחדות של אחים אין 

ואין חלילה הגאולה השלימה

באה לו לעולם.

 שיתקיים בנו החיבור הנשגב של:

 א´ של אלוהים ו"דם"

להיותינו "אדם"

שמכבד כל אדם באשר הוא אדם

ובאשר הוא נברא בצלם

 שנזכה כולנו אך לדמים של שמחה

של טהרה וישועה 

 דם הברית ודם טהרת הנידה

  לפריה ורביה  

ולא חלילה שיגעו בנו דמים רעים אחרים 

 ושתתקיים בנו גם קוממיות של

 "בדמייך חיי בדמייך חיי"

שרק בחיות כפולה זו ,

זוכים אנו לחיים של "וחי בהם".

 שאם כלל ישראל

מתאחדים סביב דם המילה ודם טהרת הנידה

מובטח לנו

שאין כל דמים רעים אחרים

שאנו ברגיל מתבוססים בהם,

נוגעים בנו חלילה יותר

 ולא עוד

 שנהיה בעזרת השם, ראויים ומוכשרים יותר

לקיים מצוותיה של התורה הקדושה

ובפרט עיקר העיקרים שבה :

"ואהבת לריעך כמוך".

 ותתקיים בנו אריכות ימים של :

מספר ימיך אמלא

ורפואת שמיים של

אני ה´ רופאך

 אמן
 ואמן