מבלי משים, המדינה היהודית, נשאבת לכלל טרגדיה היסטורית נוספת.

הרבה קמים עליה מבחוץ, אך סכנתה הגדולה ביותר הינה דווקא מצד אלה הקמים עליה מבפנים.

   וכאן לראשונה, מאז הקמתה, מסתמנת התלכדות נוראה של כל הקצוות. מין קואליציה של כל אותם המחנות שמכחישים אותה בצורה זו או אחרת.

    במה הדברים אמורים:

 בימים אלה ממש , תהליכים שקטים מסוימים  מבשלים לכלל תוצאות של תמונות ברורות ועגומות  .

     מחד הפוסט ציונים המכרסמים בלגיטימיות של המדינה כמדינה יהודית  , זה כבר לא ברמה של דעות אקדמיות אלא בחילול נורא בשכבות רחבות ובהתחברות אופרטיבית, לגורמים עוינים שבחוץ.

  מאידך הערבים הישראלים  שלא מסתירים את שאיפותיהם במקרה הטוב, להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה.

 ומנגד החרדים , שלא מכירים בישות המדינתית , כאושיה או פקטור רלוונתי מבחינתם [ לבד מעטין זמין לחליבה כמובן]. אלה בניגוד לעבר גם בהם חלה ריגרסיה חוצפתית ותעוזתם גברה, עד כדי כך, שאין הם יותר מהססים גם לצאת חזיתית כנגד שלטון החוק .

 . גם בביזוי מופגן של בתי המשפט.

   והאחרון הנורא והכואב מכל , הוא אותם ציונים דתיים לאומים , אשר נקלעו לריפיון אידאולוגי  ומבקשים גם הם לסגת מאמונתינו כי מדינת ישראל הינה האתחלתא של הגאולה השלימה - גאולת הקץ.

  להוותינו, הפוטנציאל ההרסני של אלה, נפיץ הרבה יותר מכל האחרים . הם לא, בבחינת, הקש שישבור את גב הגמל , אלא, הם הלום, שירסק את עמוד השדרה שלו

 אלה מסוגלים להאחז בעגל זהב אלטרנטיבי ולהפנות עורף לערכיה של המדינה כמדינה דמוקרטית.

 , כמו למשל קידוש האחיזה בחבלי הארץ, עד כדי קידוש כל האמצעים  כולל מלחמת אחים .

 אנו מצויים בשעת האפס .

 ממש על קצה התהום.

  אם לא תהא התעוררות מיידית מצד כל אותם רבנים ציונים דתיים לשעבר,  לפחות להכריז קבל עם ועולם על קווים אדומים למנוע התפוררות של המדינה, כי אז חלילה  לראשונה מאז התחלת גאולתינו  אנו הולכים לקראת מרחץ דמים של איש יהודי ביד רעהו.

 וגרוע מזה, להתפוררותה של המדינה, במקרה הטוב, לכלל קנטונים.  מין שחזור הסטורי שכזה של : יהודה וישראל". כשבינהם או לצידם קנטון ערבי בגליל  [בנוסך למדינה פלשטינית עצמאית]

 ההסטוריה לא תסלח לכל מי שבשעות קריטיות שכאלה למצער, מסתגר בדלת אמותיו ומפגין אדישות.

 ולכל אלה הממשיכים בדרכם למתוח את קווי הקצה.  אלה " גם ישלמו מחיר אישי נורא  כמו היו אלה : "קורח ועדתו

  לפחות כך אני מקווה